به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر زندگی، آبان ماه امسال کمپانی کانادایی/آمریکایی "سان ارگوس" به دعوت گروه تئاتر زندگی به مدیریت جعفر مهیاری و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی ایران در مدت سه هفته، چند کلاس آموزشی در تهران، گیلان و اصفهان برگزار کرد. این کارگاه‌ها با حضور رابرت گرینوود کارگردان تئاتر و مدیر کمپانی و همکار او دانا لوبک بازیگر و کارگردان و طراح حرکت این کمپانی برگزار و با استقبال روبرو شد. این دو هنرمند طی حضور خود در ایران نمایش "شکسپیر" را هم در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه بردند.

گرینوود و لوبک که در این مدت تحت تاثیر فرهنگ غنی ایران قرار گرفته بودند پس از بازگشت به کشورشان در نامه‌ای به مجلس سنا آمریکا و کلی آیات، سناتور جمهوریخواه از ایالت نیو همپشایر (زادگاه گرینوود) نگرانی‌های خود را نسبت به مانع‌تراشی‌های جمهوری‌خواهان در روند مذاکرات هسته‌ای با ایران ابراز کردند.

"سان ارگوس" طی نامه‌ای سرگشاده‌اش از طرف این کمپانی به کنگره آمریکا در خصوص تحریم‌های ایران؛ ضمن تاکید بر امنیت و آرامش درایران و ستایش از متانت و معصومیت مردمان این سرزمین، ازسناتورهای آمریکایی خواستند تا نگاه‌شان را نسبت به این کشور تغییر دهند و به طبعِ آن تحریم‌های ایجاد شده را باطل نمایند.

گرینوود طی نامه‌ای دیگر به کلی آیات 46 ساله سناتور جمهور خواه که یکی از جوانترین نمایندگان کنگره آمریکاست، از مانع تراشی جمهوری‌خواهان در قبال مذاکره با ایران ابراز ناراحتی کرده است. مدیر کمپانی "سان ارگوس" در نامه خود نوشته است: "اکنون به هیچ وجه وقت ایجاد اخلال در مذاکرات با ایران نیست." او در بخش دیگر نامه آورد است: "دیپلماسی دقیقا همان چیزی است که دنیا به آن نیاز دارد."

این سناتور آمریکایی نیز پنج مارس در نامه‌ای طولانی به گرینوود ضمن تکرار ادعاهای همیشگی نسبت به ایران از ضرورت رسیدن به یک راه حل درمورد این موضوع سخن گفته است. این نماینده کنگره نیز در پاسخ ضمن احترام به نظر این دو هنرمند اظهار امیدواری کرده در جهت رفع این مشکل بزرگ اقدام سنجیده صورت خواهد گرفت.

لازم به یادآوری است؛ روبرت گرینوود هنرمند و کارگردان کمپانی "سان ارگوس" است که در کشورهای هنگ گنگ، لهستان، کرواسی، بلژیک، سنگاپور، اسلوواکی، انگلیس، اسکاتلند، ولز، کانادا و امریکا اجراهای مختلفی داشته است؛ این هنرمند به عنوان کارگردان، نویسنده و طراح حرکت برای کمپانی «سان ارگوس» تاکنون 45 نمایش تولید کرده است و همچنین در بیش از 30 فستیوال بین‌المللی نیز به عنوان اجراکننده و مدرس تئاتر حضور داشته است.

دانا لوبک بازیگر، کارگردان و طراح حرکت که به عنوان بازیگر در بیش از 200 نمایش حضور داشته است؛ در 45 سال گذشته در 80 نمایش به عنوان نقش اصلی بازیگری کرده است. او در کشورهای ایتالیا، فرانسه، انگلیس، اسکاتلند، آمریکا و کانادا به عنوان معلم حرکت برای بزرگسالان و کودکان و نوجوانان تدریس نموده است. او همچنین در بیش از 40 فستیوال به عنوان بازیگر، کارگردان و معلم حضور داشته است و از مهمترین شاگردهای او می توان به "اِد هریس" اشاره کرد.