سرویس موسیقی هنرآنلاین: سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی شادی (20 مارس) قصد دارد لیستی از آهنگ‌های شاد دنیا را تهیه و منتشر کند. برای تهیه این لیست بعضی از موزیسین‌های معروف دنیا به همکاری دعوت شده‌اند.

اد شیران، جیمز بلانت، دیوید گوتا، فارل ویلیامز و جان لجند موزیسین‌هایی هستند که در تهیه لیست شادترین آهنگ‌ها the world's happiest playlist با سازمان ملل همکاری می‌کنند. سفیران صلح سازمان ملل و سفیران حسن نیت این سازمان نیز جزو افرادی هستند که پیشنهادهای خود را به این کمپین، که به هدف بالابردن آگاهی جهانی از روز جهانی شادی تشکیل شده، ارسال می‌کنند.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد ترانه معروف "نامه مهروموم‌شده" ساخته استیوی واندر موزیسین سیاهپوست امریکایی را به عنوان شادترین آهنگ زندگی خود برای این لیست پیشنهاد کرده است. جالب اینجاست که این موزیسین نابینا که تاکنون برنده 22 جایزه گرمی و یک اسکار شده، سفیر صلح سازمان ملل در دفاع از معلولان سراسر جهان نیز هست.

بان کی مون درباره کمپین انتخاب لیست شادترین آهنگ‌ها گفت: ما در این روز به مدد زبان جهانی موسیقی، با میلیون‌ها انسانی که در سراسر جهان از فقر، نقض حقوق بشر، فجایع انسانی، عوارض تخریب محیط زیست و تغییرات آب و هوایی رنج می‌برند اعلام همبستگی می‌کنیم.

این کمپین که کودی سیمپسن ستاره موسیقی پاپ رهبری آن را برعهده دارد، موسیقی‌دوستان دنیا را تشویق می‌کند شادمانه‌ترین آهنگی که در زندگی سراغ دارند را به نشانی اینترنتی #HappySoundsLike توییت کنند.

روز 20 مارس (جمعه این هفته) کودی سیمپسون از میان این آهنگ‌های ارسالی 5 آهنگ را انتخاب می‌کند که به لیست رسمی شادترین آهنگ‌ها اضافه خواهد شد. سیمپسن در این خصوص گفت: خوشحالم که در این کمپین فوق‌العاده، که هدفش افزایش آگاهی مردم از روز جهانی شادی است، سهیم هستم. امیدوارم همه مردم از این روز زیبا حمایت کنند و موسیقی‌هایی که شادشان می‌کند را با دیگران به اشتراک بگذارند.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2012 برای ترویج این ایده که "خوشبختی و شادی یکی از اهداف اساسی بشر است" روز 20 مارس (مصادف با سال نوی ایرانی) را به عنوان روز جهانی شادی انتخاب کرد. امسال در هفتادمین سالروز تاسیس سازمان ملل متحد، این سازمان برنامه‌هایی را برای دستیابی به این هدف ارائه کرد که کمپین انتخاب "لیست شادترین آهنگ‌ها" یکی از این برنامه‌هاست. گاردین انتهای پیام/ مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا