سرویس تئا‌تر هنرآنلاین : نمایش "انسانم آرزوست" نوشته محمد قدیم آبادی به کارگردانی پوریا عبدی این روز‌ها در تئا‌تر تازه تاسیس باربد در حال اجرا است.

پوریا عبدی کارگردان نمایش "انسانم آرزوست" در خصوص روند شکل‌گیری این نمایش به خبرنگار تئا‌تر هنرآنلاین گفت: حقیقت ماجرا این است که من یک دوره آموزش بازیگری را داشتم که قرار بر این شد در انتهای این دوره‌ها به همراه شاگردانم نمایشی را برای اجرا روی صحنه ببریم البته این دوره‌ها هنوز هم ادامه دارد به همین منظور به محمد قدیم آبادی نویسنده این نمایش رجوع کردیم و از او درخواست کردیم که بر اساس شخصیت‌ها نمایشنامه‌ای را بنویسد و بعد از اینکه متن نمایش آماده شد تمرین‌های خود را برای اجرای نمایش شروع کردیم.

عبدی در خصوص موضوع نمایش توضیح داد: این نمایش بیشتر یک داستان اخلاق محور است و بر اهمیت انسانیت تاکید دارد به این ترتیب که همه شخصیت‌های این نمایش را شخصیت‌های منفی تشکیل می‌دهد و به دنبال یک سری منافع شخصی هستند و برای اینکه به این منافع شخصی دست پیدا کنند از هیچ کاری فرو گذار نمی‌کنند تا جایی که در پایان تماشاگر با خود می‌گوید؛ انسانم آرزو است.

او افزود: این نمایش داستان خانواده‌ای است که منتظر مهمانی هستند که هر کدام از اعضای این خانواده با توجه به انگیزه شخصی خود می‌خواهند از مهمان پذیرایی کنند و هر یک می‌خواهد به نحوی دیگری را از میدان به در کند.

او درباره فرم و شیوه اجرای نمایش نیز بیان داشت: نمایش ما یک نمایش داستان محور و دارای فضای رئالیستی است و ما خیلی سعی نکردیم وارد انتزاعی شدن شویم اما ما در تعویض صحنه‌های نمایش فیلمی را از یک مانیتور بزرگ در صحنه منتشر می‌کنیم که در آن یک سری نریشن‌ها از کتاب "قلعه حیوانات" بر روی صحنه‌هایی از فجایع قرن پخش می‌شود و در این فاصله بازیگران آماده صحنه بعدی نمایش می‌شوند البته می‌توان گفت این جریان خود یک صحنه‌ای است در خلال صحنه‌ها اتفاق می‌افتد. بنابراین نمایش از ۶ صحنه تشکیل شده و این صحنه‌ها هر کدام در ادامه یکدیگرند و لحظاتی پس از صحنه قبل از خود را به تصویر می‌کشند.

این کارگردان ادامه داد: نور اثر با توجه به اینکه زندگی امروزی را به نمایش در آورده نوری تخت و چیزی شبیه به نور یک خانهٔ معمولی است همچنین موسیقی آن همراه با تصاویر و گویش گوینده، به صورت پلی بک است. عبدی یادآور شد: گرچه موضوع، جدی و قابل تامل است اما در طراحی‌های ما رگه‌هایی از کمدی وجود دارد تا مخاطب با یک اثر کسالت بار روبرو نشود.

نمایش "انسانم آرزوست" نوشته محمد قدیم آبادی با کارگردانی پوریا عبدی و با نقش آفرینی وحید نعمتی، آتنا قدیم آبادی، حدیث قربانلو، رویا فتاحی و امید نمازی شیرازی از هشتم تا ۲۲ اسفندماه ساعت ۱۹: ۳۰ در تئا‌تر باربد روی صحنه است.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/