سرویس تئاتر هنرآنلاین: آئین پایانی ششمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر با حضور جمعی از هنرمندان و اساتید دانشگاه در تالار فارابی دانشکده کاربردی برگزار شد.

در این مراسم پس از معارفه اسماعیل شفیعی به عنوان ریاست جدید دانشگاه هنر، شفیعی در سخنانی کوتاهی خطاب به دانشجویان گفت: شرمنده‌ام در این دو ساعتی که به عنوان ریاست دانشگاه هنر برگزیده شده‌ام، نتوانستم کاری انجام دهم. شرمنده‌ام برای کارهایی که شاید نتوانم برای چندماه آینده آنها را برایتان انجام دهم.

او با اشاره به اجرای خوب جشنواره مونولوگ توسط دانشجویان افزود: دانشجویان فعال در برگزاری جشنواره توانستند گام بلندی بردارند. این گروه ده نفره کارهایی را انجام دادند که بخش اداری با 500 نفر هم نمی‌توانست انجام دهد. من به نوبه خودم از دکتر شهاب‌الدین عادل که پایه گذار این جشنواره بود و زحمات بسیاری را در طی سال های فعالیت‌اش در دانشگاه کشید تشکر می‌کنم.

در ادامه اصغر دشتی بعنوان یکی از اعضاء هیات داوران آثار صحنه‌ای جشنواره خطاب به اسماعیل شفیعی گفت: این جشنواره در طی دوره‌های برگزاری‌اش تنها با همت فردی و تیمی دانشجویان زنده مانده است. در این دوره جشنواره مونولوگ به سمت هویت دار شدن گام برداشت و مسیر علمی و دانشگاهی را دنبال کرد.

دشتی ادامه داد: تنها نکته‌ای که در این میان وجود دارد، نبود امکانات لازم به آنها است که بتوانند به خوبی و با شرایط مناسب‌تر جشنواره‌شان را برگزار کنند. امیدوارم در دوره‌های بعد شما بتوانید شرایط مساعدتری را به لحاظ مادی و معنوی برای آنان فراهم آورید، چرا که آنها افرادی خوش‌فکر با انبوهی از ایده‌های تازه هستند.

در ادامه این مراسم نوبت به اهداء جوایز برگزیدگان رسید که برگزیدگان این دوره به ترتیب زیر روی صحنه حاضر و جوتیز خود را دریافت کردند:

بخش بداهه:

- اهداء لوح تقدیر به همراه دویست هزار تومان به اجراهای بداهه احسان عرفانی و آوا تدین
- اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه پانصد هزارتومان برای اجرای بداهه امیر نوروزی

بخش مقاله: اهدای لوح تقدیر و تندیس به سپیده فلاح پور

تقدیر گروه: اهدای لوح تقدیر و تندیس به اعضاء گروه الویس برای اجرای مونولوگ های "کام بیز" به کارگردانی آیدا رضایی، "دستکاری" به کارگردانی ایمان نوبختی، "بدخوابی" به کارگردانی لیلا ناطق، "فقط دویست تا مسیج آخر را نگه می داره" به کارگردانی سجاد باقری

آثار صحنه‌ای

- بازیگری زن: لوح تقدیر و تندیس به راحله تعبدی به خاطر بازی در نمایش "دهش بزرگ"
- بازیگری مرد: لوح تقدیر و تندیس به امیر مسعود واعض تهرانی برای نمایش "سولفوریک 80 درصد"
- نمایشنامه نویسی: لوح تقدیر و تندیس به دایانا مریم فتحی برای نمایش "خانه شماره 14"
- کارگردانی: لوح تقدیر و تندیس به مریم معنوی و آوا اقدایی برای نمایش "درما زندگی می‌کنند"

مونولوگ نویسی

- لوح تقدیر و تندیس به نیوشا ستاری برای نمایش "هیچ چیز تا ابد ادامه ندارد"
- لوح تقدیر و تندیس به پریچهر سهیلی برای نمایش "شلیک به کسی که از روبه‌رو می آید"
- لوح تقدیر و تندیس به سعید خوش شانس برای نمایش "گربه ای چهار دست و پا در پوست گردو"

آثار برتر جشنواره مونولوگ:

- رتبه پنجم، لوح تقدیر و تندیس به فاطمه محمودی برای نمایش "دنیا یه تیغ ماهی است که ما به آن وصل شده‌ایم"
- رتبه چهارم، لوح تقدیر و تندیس به احمد سلگی برای نمایش "اسید سولفوریک 80 درصد"
- رتبه سوم، لوح تقدیر و تندیس به دایانا مریم فتحی برای نمایش "خانه شماره 14"
- رتبه دوم، لوح تقدیر و تندیس به نغمه معنوی و آوا عقدایی برای نمایش "در ما زندگی می کنند"
- رتبه اول، لوح تقدیر و تندیس به راحله تعبدی برای نمایش "جهش بزرگ"

همچنین از اشکان جنابی، رضا بهبودی و علی‌اکبر علیزاد به دلیل اجرای افتخاری‌شان در ششمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر به دلیل جشن پنجاه سالگی دانشکده سینما تئاتر تقدیر شد.

در پایان این مراسم داوران جشنواره مونولوگ به صورت جداگانه و از سوی خودشان به کارهای برگزیده‌شان جایزه ای جداگانه دادند.

افروز فروزند به ندا ناطق به خاطر ایده اولیه‌ای که در نگارش نمایشنامه اش بکار گرفته بود هدیه‌ای را اهدا کرد. نگار عابدی نیز به سعید زارعی به دلیل داشتن شجاعت و جسارت در زمان خلق اجرای بداهه جایزه‌ای را اهدا کرد. همچنین کامران سپهران مهدی چاکری را به خاطر سلامت پیمودن در مونولوگ کمدی و اصغر دشتی نیز محمد براری را به خاطر ارتباط صحنه و تماشاگر برگزیدند.

حسن معجونی جایزه شخصی‌اش را به اعضاء کانون نمایش دانشکده سینما تئاتر اهدا کرد. او در زمان اهدای این جایزه در سخنانی گفت: امیدارم این جشنواره شکلی همانند جشنواره‌های معمول پیدا نکند و دانشجویان تنها برای گرفتن جایزه و کسب رتبه در این جشنواره شرکت کنند. اینکه گروهی جمع شوند و تمرکز خود را روی مونولوگ بگذارند اتفاق ارزشمندی است.

معجونی افزود: کاش واقعا آنقدر پولدار بودم که می توانستم تمام هزینه‌های جشنواره را پرداخت کنم. تمام تلاش‌ام را می کنم که بتوانم سال آینده فردی را پیدا کنم که بتواند در این زمینه کمک‌های لازم را انجام دهد.

این مراسم با قرائت بیانیه هیئت داوران توسط حسن معجونی به پایان رسید.

انتهای پیام/