به گزارش هنرآنلاین: به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، گروه اورنگ بنا دارد تا در کنسرت پیش روی خود به اجرای قطعاتی در دو بخش بیات ترک و همایون بپردازد که بخش اول، آواز بیات ترک، شامل "پیش درآمد براساس نواخته‌های یوسف فروتن"، "چهارمضراب و آواز"، تصنیفِ "آن کیست بر اساس خوانش مرشد مرادی"، تصنیفِ قدیمی "ای سلسله مو"، تصنیف "رحم‌ای خدا از عارف قزوینی" و "رِنگِ بیات ترکِ استاد رکن الدین مختاری" می‌باشد.

در بخش دوم نیز قطعاتی در دستگاه همایون و به نام‌های "پیشروی روانبخش درمقام نکریز" که قرن هفدهم دراستانبول آوانویسی شده است بر اساس تنظیم آرش محافظ، "ساز و آواز همایون" تصنیف قدیمی و چهار مضراب "بیداد"، "ساز و آواز شوشتری" به اجرا در آمده و در ‌‌نهایت تصنیف قدیمی شوشتری "مه من" و "رنگِ همایونِ استاد بیگجه خانی" پایان بخش این اجرا خواهد بود.

شایان ذکر است که در گروه "اورنگ" به خوانندگی مهدی امامی، هنرمندانی چون حمید برزویی (سنتور)، احسان لیوانی (نی)، فراز معماریان (تمبک)، نازنین تن ساز (عود)، امین پرویززاده (کمانچه) و کسری زندی (سه تار) به اجرای قطعات خواهند پرداخت.

گفتنی است کنسرت گروه «اورنگ» در تاریخ هفتم اسفند ماه ساعت ۲۰: ۳۰ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و علاقمندان جهت تهیه بلیط می‌توانند با شماره ۲۲۸۰۳۶۳۱ تماس گرفته و یا به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

انتهای پیام/