سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مراسم رونمایی اولین ویژه نامه از مجموعه کتابهای الکترونیکی انسان و فرهنگ با موضوع شهر و فرهنگ به سردبیری ناصر فکوهی که با همکاری معاونت آموزشی و پژوهشی خانه هنرمندان ایران و موسسه انسان شناسی و فرهنگ منتشر شده است، پنج شنبه 7 اسفند در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم پس از سخنرانی دکتر مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، دکتر ناصر فکوهی، با عنوان "آینده شهرهای قرن بیست و یکم" و مهندس پریسا بالایی با عنوان "شهر و نقشه های فرهنگی" سخنرانی خواهند کرد.

در مقدمه نسخه الکترونیکی انسان و فرهنگی آمده است:

امروزه دیگر شیوه‌های دانش‌اندوزی و کسب اطلاعات دقیق و علمی در حوزه‌های تخصصی علوم انسانی و هنر، فقط به کتابخانه و رابطه استاد و شاگردی یا نظام کلاسیک دانشگاهی محدود نمی‌شود. این به معنای بی‌اعتبار شدن شیوه درس‌آموزی مرسوم در دانشگاه‌ها نیست، اما می‌توان به نهادها و همراهانِ غیر آکادمیکِ نظام دانشگاهی و آموزشی کشور امیدوار بود که نه‌تنها به انباشت علمی و ارزیابی انتقادی پژوهش‌های هنری و فرهنگی در کشورمان کمک می‌کنند، بلکه شیوه‌های نوینی از شناخت، فهم و نقد پدیده‌های اجتماعی و هنری را به پژوهشگران دانشگاهی و غیردانشگاهی ارائه می‌دهند. معاونت پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان ایران نیز یکی از همین نهادهاست که از بدو تأسیس و در طول چهار سال گذشته، تلاش برای توسعه دانش فرهنگی و آگاهی هنری؛ نقد مسئولانه و دقیق؛ برقراری پیوند میان گفتمان‌های پژوهشی و هنری، و تقریب نگاه اهالی هنر و فرهنگ با اهل اندیشه و دانش را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

در ویژه نامه شهر و فرهنگ آثار و گفتاری از نرگس آذری، مریم آقازاده، زهرا ابطحی، مرتضی ارشاد، امیرحسین افراسیابی، محسن اکبرزاده، مهسا اکبری، سمیه امیری، مهرداد امامی، یاسمن اوحدی، نسترن ایرانی، اصغر ایزدی جیران، لیلا بنگران، هادی بیگی، سپیده پارساپژوه، لاله تقیان، ملیحه تقی‌پور، فردیناند تونیسم، کریس جنکس، زینب جوادی‌نیا، سید محسن حبیبی، اسماعیل حسام‌ مقدم، علی حقیقت، بهناز خسروی، محمدحسن خوشنویس، ملیحه درگاهی . لیلیا دل‌ریو، گوندولین رایت، زهره روحی، مجید سرسنگی، فاطمه سیارپور، محمدحسن شربتیان، محمد شلیله، پرویز صداقت، ربابه صدیقی، میترا طاهری لطفی، سامال عرفانی، میترا فردوسی، ناصر فکوهی، عباس کاظمی، زیبا لقمانی، هما مداح، منوچهر معظمی، مرتضی منادی، حسین میرزایی، ندا میلانی، روح الله نصرتی، نهال نفیسی، الهه نقیبی، فرهاد ورهرام و دیوید هاروی منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می توانند پنجشنبه 7 اسفند ساعت 18 به تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

انتهای پیام/