سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محبوبه توکلی دبیر کمیسیون بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: جشنواره مد و لباس فجر از دو دوره قبل بخش بین‌الملل خود را فعال کرد و امسال هم با توجه به اینکه جشنواره در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود سعی کردیم از کشورهایی که سفارت یا انجمن دوستی آنها فعال است دعوت کنیم تا در جشنواره حضور داشته باشند.

توکلی افزود: تا به حال 12 کشور مانند ترکیه، ایتالیا، هند، برزیل، قزاقستان، امارات و... برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کرده و از این موضوع استقبال زیادی کردند.

او با اشاره به اهداف کمیسیون بین‌الملل جشنواره گفت: ما قصد داریم مناسبات فرهنگی بین کشورها برگزار شود و کشورهای شرکت کننده بتوانند از یکدیگر تاثیرپذیری داشته باشند. ما می‌توانیم از اطلاعات آنها در حوزه مد و لباس استفاده کنیم. البته این به معنی الگو گرفتن از مد و شیوه کشورهای خارجی نیست، بلکه می‌توانیم تجربیات آنها را در اختیار بگیریم.

توکلی ادامه داد: امیواریم بتوانیم این تجربه دوجانبه را برای خود و کشورهای شرکت کننده ایجاد کنیم و مناسبات فرهنگی به وجود آوریم تا ایران به شاه راهی در حوزه مد و پوشاک اسلامی ایرانی تبدیل شود. امیدواریم ایران بتواند جایگاه خود را در حوزه بین الملل پیدا کند و با توجه به اینکه امسال طراحان و تولیدکننده‌های خوبی در جشنواره حضور دارند اطمینان دارم کشورهای خارجی شرکت کننده هم از کار ایرانی‌ها خوششان می‌آید.

او در مورد نحوه فعالیت کشورهای خارجی در جشنواره گفت: بیشتر آنها لباس محلی یا رسمی خود را در غرفه نمایش میدهند و بعضی از آنها ورکشاپ‌های آموزشی خواهند داشت. علاوه بر اینکه طراحان خارجی آثار خود را در غرفه‌ها نمایش می‌دهند، فضایی فراهم می‌شود تا طراحان ایرانی هم خودشان را به آنها معرفی کنند.

توکلی با بیان اینکه جشنواره بستر مناسبی برای معرفی طراحان است ادامه داد: کشور ما جایگاهی در طراحی لباس دارد که هنوز معرفی نشده است، اما امسال با تبادل اطلاعات بین طراحان و تولیدکنندگان ایرانی و خارجی، فرصت خوبی به وجود آمده تا مناسبات تجاری هم برای طراحان ما برقرار شود.

انتهای پیام/