سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: بوالحسنی با اعلام این خبر به خبرگزاری هنر ایران درباره این اثر و کتاب دیگری که با نشر بوتیمار منتشر خواهد کرد گفت:" از من بعید شامل حدود سی شعر است که گزیده‌ای از شعرهای من در سه سال اخیر هستند و عموما دغدغه هایی شخصی را شامل می شوند. به طور مشخص نمی‌شود گفت که چه موتیف یا مولفه‌هایی در این شعرها وجود دارد. اما چیزی که می توانم بگویم این است که برای من شعر یک کلیت به وجود آمده از مولفه‌هایی است در زبانی خلاق و البته عاطفه محور و از تصویرسازی هم از علاقه هایم در نوشتن شعر است. در هر صورت اگر نگویم که هر کتاب من در خلال این سالها یک تجربه شعری علیحده بوده، اما با تغییر روند و شرایط زیستی خودم بی شک این شعرها هم طی سال ها و مجموعه های گذشته دستخوش تغییرات و تجربیاتی بوده اند. اما هیچ کدام این ها جدای از من به عنوان یک شاعر و یک فرد نبوده."

محسن بوالحسنی در خصوص فرآیند شعر نوشتن خود می‌گوید:" من اصولا شاعر پرکاری نیستم و ممکن است هر دوسه ماه یک شعر بنویسم. اما این در واقع کم کاری نیست. شاید بشود اسمش را گذاشت وسواس. به این وسواس عادت کرده‌ام و حتی خیل اوقات اذیت می‌شوم که نمی‌توانم زیاد و همان وقتیکه دوست دارم چیزی که باید را بنویسم."

محسن بوالحسنی که در کنار شعر ترجمه و روزنامه نگاری هم می‌کند درباره مجموعه دیگری که با نشر بوتیمار زیرچاپ دارد می گوید:" "اولین پنجشنبه" در واقع شناختنامه "ام کلثوم" خواننده مشهور و بین المللی مصری است به همراه ترجمه ده ترانه از این خواننده که از زبان عربی برگردان و به فارسی درآمده اند. این کتاب 160صفحه ای یکی از علاقه ها و بایدهای زندگی من بود که بعد از چندسال بالاخره فرصتی فراهم آمد تا مطالب گردآوری شده در چند سال اخیر را جمع و جور و تنظیم کنم تا این کتاب به دست علاقه‌مندان این خواننده بزرگ که البته در کشور ما هم کم نیستند برسد."

"از من بعید" و "اولین پنجشنبه" مجوز چاپ دریافت کرده اند و به زودی منتشر خواهند شد. او به زودی گزیده شعرهایی از "هرمز علیپور" شاعر معاصر و مجموعه شعر "مفاجا"را برای انتشار به نشرهای "ثالث" و "چشمه" خواهد سپرد. مجموعه دو جلدی شعرهای ریچارد براتیگان "خانه ای جدید در آمریکا" و "لطفا این کتاب را بکارید" و "آنها مشغول مردنند" گزیده شعرهای "آن سکستون" و مجموعه شعرهایی با عنوان "شمس از قونیه برگشت"، "ایشان قاتل من است" از جمله آثار این شاعر و نویسنده است. او در حال حاضر با سرویس فرهنگ و ادب روزنامه هایی چون شرق، فرهیختگان، همشهری و...همکاری دارد.

انتهای پیام/