سرویس تئاتر هنرآنلاین: نشست خبری مدیرعامل خانه هنرمندان برای تشریح برنامه اجراهای نمایش‌های سال 94 تماشاخانه ایرانشهر با حضور اهالی رسانه در تالار امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

مجید سرسنگی در این نشست به تشریح برنامه‌های دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر پرداخت و در این‌باره گفت: فصل اول برنامه‌های نمایشی سال آینده در سالن استاد سمندریان با دو نمایش "مظلوم پنجم" به کارگردانی رضا صابری و "کامنت" به کارگردانی یوسف باپیری در فروردین ماه آغاز می‌شود.

سرسنگی ادامه داد: از 20 اردیبهشت تا 25 خرداد ماه نمایش "از اینجا تا ابدیت" به کارگردانی مسعود دلخواه و نمایش "روال عادی" به کارگردانی دکتر خاکی، از 28 خرداد تا 6 مردادماه متن مولتی‌مدیای "هم نام" به کارگردانی مازیار میری، از 9 مردادماه تا 12 شهریورماه نمایش "پهلوان اکبر می‌میرد" به کارگردانی ناصر کامکاری و نمایش "تارتوپ" به کارگردانی اکبر علیزاد، از 15 شهریورماه تا 19 مهرماه متنی از سهیلا گلستانی با کارگردانی خودم که موضوع آن دفاع مقدس با اقتباس از یک فیلم خارجی است و در حال آماده شدن است. از 23 آبان‌ماه تا 29 دی‌ماه نمایش "خواب در فنجان خالی" به کارگردانی کیومرث مرادی و از 24 دی ماه تا 28 اسفندماه نیز نمایش "برف" به کارگردانی پیمان معادی و "قصه میان رودان"به کارگردانی علی شمس روی صحنه می‌رود.

سرسنگی همچنین درباره اجرای نمایش در ماه‌های محرم و صفر سال آینده عنوان کرد: صحبت‌هایی با حسن فتحی انجام شده تا این کارگردان سریال موفق‌ "شب دهم"، به صورت تئاتر اجرا کنند که فعلا متن آن در حال نگارش است، اما اگر امکان اجرای این اثر برای سال 94 فراهم نشود به سال بعدی موکول خواهد شد.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر درباره اجراهای سالن استاد ناظرزاده کرمانی نیز عنوان کرد: برنامه‌های این سالن از 15 فروردین ماه با دو نمایش "ایکارو" به کارگردانی محمد حاتمی و "رام کردن زن سرکش" به کارگردانی مریم کاظمی آغاز می‌شود. از 22 اردیبهشت‌ماه تا 29 خردادماه علیرضا کوشک جلالی نمایش "دست نیافتنی‌ها" را اجرا می‌کند و از ابتدای تیر تا 9 مرداد ماه حسن معجونی نمایش "استفوان آینیش مور" را در کنار لیلی رشیدی با هم اجرا می‌کنند. از 13 مردادماه تا 20 شهریورماه هم خسرو احمدی و پریسا مقتدی دو اجرا خواهند داشت.

به گفته مدیرعامل خانه هنرمندان، نمایش "برنارد مرده است" به کارگردانی علی سرابی‌، "مده‌آ"به کارگردانی رضا گوران، نمایش "نگاهمان می‌کنند" به کارگردانی محمدرضا اصلی دیگر نمایش‌هایی هستند که در ماه‌های پایانی سال 94 اجرا خواهند شد، همچنین هادی حجازی‌فر‌، ندا میرمنتظمی و نصیر ملکی‌جو هم طبق برنامه در دو ماه آخر سال، آثار خود را روی صحنه می‌برند.

در ادامه این نشست سرسنگی با اشاره به اعطای گواهینامه تهیه‌کنندگی برای تئاتر به کسانی‌که بعنوان تهیه‌کننده با این تماشاخانه همکاری کنند، اظهار داشت: این از جمله برنامه‌هایی است که در سال آینده برای تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود، چرا که تاکنون بیشتر کارگردانان، تهیه‌کنندگی هم برعهده دارند‌ و این خود باعث بروز مسائلی می‌شود. اما اگر این رویه تغییر کند‌ و با کسانی‌که تهیه‌کنندگی رسمی نمایشی را برعهده دارند‌، طرف باشیم ساماندهی و دلگرمی بیشتری در گروه‌ها برای انجام کارها پیش می‌آید.

مدیرعامل خانه هنرمندان همچنین از برگزاری نخستین جایزه ایرانشهر در فروردین و اردیبهشت 94 خبر داد و گفت: امیدوارم در ماه‌های آغازین سال آینده بتوانیم نمایش‌های برتر سال و بازیگران برتر سال انتخاب کنیم.

سرسنگی پس از اعلام برنامه نمایش‌های تماشاخانه ایرانشهر به سایت فروش گیشه نت اشاره و اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که سایت فروش ایرانشهر داشت از یک سال قبل طراحی این سایت جدید را آغاز کردیم و در حال حاضر ویژگی‌هایی دارد که آن را به عنوان یک سایت فروش در فضای مجازی منحصر به فرد کرده است، ضمن اینکه امکان فروش بلیت برای 100 مکان فرهنگی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/