به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی ‌گالری پنجره، بهزاد بزرگی که عنوان این نمایشگاه را "نوستالژی" انتخاب کرده است در این نمایشگاه ۴۸ اثر را به روی دیوار برده است.

او در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه که روز گذشته برپا شد گفت: از دیدگاه من نگارگری شعر مصور است. در حقیقت تمام اجرای نقاشی ایرانی فلسفه عرفانی دارد.

او انگیزه‌اش از تمرکز روی نقاشی ایرانی و برپایی این نمایشگاه را چنین عنوان می‌کند: نقاشی ایرانی کم کم دارد از ذهن مردم پاک می‌شود و انگار مردم ترجیح می‌دهند اینگونه نقاشی‌ها را در موزه‌ها ببینند. ببینید این فرم خط‌های مکتب رضا عباسی، تذهیب‌های دوره سلجوقی و آناتومی‌های مکتب اصفهان در موزه‌ها زیاد است و مردم هم به دیدن آن‌ها راغب هستند اما شاید وسعشان نمی‌رسد این آثار را داشته باشند.

بزرگی ادامه می‌دهد: بعد از اینکه یک کتاب مجموعه چاپ سنگی به دستم رسید از دیدنش خیلی ذوق کردم. گرچه خود کتاب ارزشمند نبود اما دیدم می‌توانم این فضا را با فضایی که خودم دوست دارم تلفیق کنم و در عین یک نوآوری امکان جدیدی برای آشنایی مخاطب با این هنر دوباره ایجاد کنم و در دسترشان بگذارم. خیلی‌ها هم می‌گویند چرا قیمت آثار را پایین گذاشتم. به هر ححال اینگونه کار‌ها به دلیل زمان بر بودن و سختی که دارد معمولا قیمت بالایی دارد. من کاری در موزه هنرهای معاصر دارم که این روز‌ها در جشنواره تجسمی فجر به نمایش در آمده است و یک گل و مرغ است که ۴۰ میلیون نقطه دارد. اما من ترجیح می‌دهم کار‌هایم بتواند به خانه‌های مردم برود و برای همین به همین قیمت‌ها راضی هستم.

او علاقه جوانان به این هنر را مثبت ارزیابی می‌کند و می‌گوید به گمانم با ورود جوان‌ها به این عرصه می‌توانیم فضاهای جدید را تجربه کنیم.

وی که در بلاورس و فیلیپین هم نمایشگاهی از آثار وی برگزار شد و آثارش با فروش و استقبال خوبی رو به رو شد درباره استقبال خارج از ایران از هنر ایرانی نیز می‌گوید: خارج از ایران هم هنر ایرانی را خوب می‌شناسند و هم از آن به خوبی استقبال می‌کنند و حتی موزه‌ها این کار‌ها را خریداری می‌کنند. به گمانم در ایران هنوز باید در زمینه هنرهای سنتی کار ویژه تری انجام دهیم.

بهزاد بزرگی متولد ۱۳۵۱ و دارای فوق لیسانس نقاشی است. او مدرس نقاشی ایرانی و عضو افتخاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی و دارای مدرک درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. او نفر بر‌تر گل و مرغ ایران در دوسالانه نگارگری در سال ۹۰ است. تا کنون بیش از ۱۵ نمایشگاه داخلی و ۱۰ نمایشگاه خارجی داشته است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا ۶ اسفندماه در گالری پنجره دایر است و علاقمندان می‌توانند ساعت ۱۶ تا ۲۰ هر روز از این نمایشگاه واقع در ظفر، خیابان فرید افشار، انتهای کوچه بابک شرقی، بن بست بابک، پلاک ۲۹، طبقه دوم دیدن کنند.

انتهای پیام/