به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سومین دوسالانه ملی دیوارنگاری شهری- شاهدان شهر، مهندس "مهدی چمران" رییس شورای شهر اسلامی تهران در بازدید از نمایشگاه این دوسالانه گفت: تلاش‌ها و خلاقیت خوبی توسط هنرمندان برای طراحی‌های جدید صورت گرفته است که در این نمایشگاه نیز مشهود است. هنرمندان شرکت‌کننده در دوسالانه دیوارنگاری کاملاً می‌دانستند که برای کجا و چگونه کار کنند و به همین دلیل این آثار ارزشمند هستند.

وی درباره اینکه این آثار چقدر می‌توانند به بازسازی و پیرایش شهر کمک کنند، بیان کرد: قاعدتاً این نوع آثار هنری، شهر را از خشکی خاص و یکنواختی خارج می‌کند. همچنین به این دلیل که مفاهیم این نقاشی‌های دیواری، ارزشی هستند مردم را با این مفاهیم آشنا می‌کنند.

چمران خاطرنشان کرد: این نقاشی‌ها می‌توانند مسائلی که بازگو کردن آن‌ها سخت است را انتقال دهند، علاوه بر اینکه فضای شهری را نیز زیبا‌تر می‌کنند.

رییس شورای شهر تهران در مورد تفاوت سطحی آثار دوسالانه سوم با ادوار گذشته گفت: آثار این دوره تفاوت مشخصی نسبت به دوره‌های قبل داشت و این حرکت تکاملی مشهود بود؛ در واقع از یک نقاشی ساده که معمولاً رفع تکلیف است، به سمت یک کار ارزشمند هنری حرکت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید فکری برای ماندگار کردن این آثار روی دیوار‌ها داشت، تصریح کرد: باید رصد کنیم که کدام نقاشی‌ها بر مردم تاثیر بهتری می‌گذارد و روی ماندگاری آن‌ها کار کنیم.

نمایشگاه سومین دوسالانه ملی دیوارنگاری شهری- شاهدان شهر از ۱۵ بهمن ماه همزمان با گشایش دوسالانه در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز بکار کرد و تا ۱۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/