به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، آیین افتتاح دوازدهمین جشن تصویر سال با نمایش فیل "روز مبادا" ساخته فائزه عزیزخانی جمعه اول اسفند افتتاح شد.

با آنکه مراسم خاصی برای افتتاحیه تصویر سال در نظر گرفته نشده بود اما گالری‎های خانه‎هنرمندان میزبان بخش‌های عکس، گرافیک و کاریکاتور این جشن هستند و آثار این رشته‎‌ها را به نمایش گذاشته‎اند.

همچنین در تصویر سال این دوره هر روز در سه سئانس فیلم‌های برگزیده سینما حقیقت، جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما نیز در سالن ناصری خانه هنرمندان به نمایش درمی‌آید.

در این مراسم همزمان با افتتاح جشن تصویر سال مجله "تصویرسال" نیز برای فروش در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

در افتتاح این رویداد، فیلم "روز مبادا" در بخش جشنواره‌ جشنواره‌ها اکران و پس از آن جلسه نقد و بررسی با حضور عوامل فیلم و عباس کیارستمی در تالار استاد جلیل شهناز برگزار شد.

گفتنی است، "روز مبادا" برنده‌ جایزه سیمرغ بهترین فیلم در بخش هنرو تجربه‌ سی و سومین جشنواره فیلم فجر شده است و فائزه عزیزخانی نویسنده و کارگردان، عباس کیارستمی مشاور کارگردان و مجید گرجیان تصویربردار این فیلم هستند.

شیرین آقارضاکاشی، زنده‌یاد ولی‌اله عزیزخانی به‌ همراه جمعی از خانواده عزیزخانی با حضور افتخاری هدیه تهرانی، بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

روابط عمومی خانه هنرمندان ایران هم طی گزارشی نگارخانه ممیز را میزبان نمایشگاه پوستر و کاریکاتور، نگارخانه زمستان میزبان عکس‌های مستند اجتماعی، نگارخانه پاییز میزبان عکس‌های هنر و هنرمندان، نگارخانه میرمیران میزبان عکس‌های ورزشی، نگارخانه تابستان میزبان عکس‌های خبری، نگارخانه بهار میزبان عکس‌های نگاهی دیگر و نگارخانه نامی میزبان بخش مالتی مدیای جشن تصویر سال عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش ،دو بخش عکس ایران ما و عکس‌های موبایلی در روزهای آینده برگزاری جشن تصویرسال افتتاح خواهد شد.

امسال جشنواره فیلم تصویر علاوه بر نمایش ۱۱۴ فیلم در بخش‌ آزاد و بخش مسابقه جوانان زیر ۲۵ سال، بخش دیگری نیز با عنوان جشنواره جشنواره‌ها دارد که یازده فیلم منتخب سینمای هنر تجربه‌ در سی و سومین جشنواره فیلم فجر و نیز فیلم‌های برنده‌ جشنواره سینما حقیقت، فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما را به نمایش می‌گذارد.

کوروش پارسا‌نژاد، بهروز متین‌صفت و فرهاد فزونی و اعضای هیأت انتخاب و داوری بخش گرافیک و کامبیز درمبخش، فیروزه مظفری و آروین اعضای هیأت انتخاب و داوری بخش کاریکاتور دوازدهمین جشن تصویر سال انتخاب آثار و اعلام برندگان برای کسب تندیس ویژه و دیپلم‌های افتخار در دوازدهمین جشن تصویر سال را برعهده دارند.

به روال یازده دوره گذشته انتخاب و معرفی داوران بخش گرافیک (پوستر) از سوی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران صورت گرفته است.

آثار به نمایش درآمده در دوازدهمین دوره جشن تصویر سال جشنواره فیلم تصویر در دو بخش آزاد و مسابقه‌ای (جوانان زیر۲۵سال) در معرض دید عموم قرار گرفته است. دوازدهمین جشن تصویر سال تا بیستم اسفندماه پذیرای علاقه‌مندان هنرهای تجسمی‏ است.

دوازدهمین دوره‌ "جشن تصویر سال" در بخش نمایشگاهی تا ۱۹ اسفند و در بخش فیلم تا ۲۰ اسفندماه سال‌ جاری، با در اختیار داشتن کلیه‌ فضاهای نمایشگاهی خانه‌ هنرمندان ایران ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

گزارش تصویری مرتبط.