به گزارش هنرآنلاین : به نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، مرجان قنبری مهر، از نوازندگان و مدرسان برجسته ویلن کلاسیک به همراه محمدعلی بهمنی، فخرالدین فخرالدینی و اردشیر کامکار در مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره موسیقی فجر تجلیل خواهد شد.

مرجان قنبری‌مهر، فرزند ابراهیم قنبری‌مهر استاد سازنده ساز است و از کودکی در کنار پدر با موسیقی آشنایی پیدا کرده است. وی درباره برپایی جشنواره موسیقی فجر گفت: برگزاری این جشنواره اتفاق بسیار مبارکی است که فرصت حضور و تجربه را به هنرمندان به خصوص جوانان می‌دهد و مهم‌ترین ویژگی آن تداوم و برگزاری هرساله آن است به طوری که جوانان با هرسال شرکت در این جشنواره با امید بیشتر برای اعتلای کار خود در سال آینده تلاش می‌کنند.

این استاد موسیقی کلاسیک برپایی مراسم بزرگداشت و تجلیل از هنرمندان را امر شایسته‌ای دانست و گفت: قدردانی همواره مثبت است و انسان همیشه از دیده شدن تلاش‌ها و زحماتش خوشحال می‌شود. از انتخاب خودم برای این تجلیل ممنونم و فکر می‌کنم بسیارند هنرمندانی که لایق برگزاری مراسم بزرگداشت و تجلیل هستند.

قنبری‌مهر درباره مسیری که در این سال‌ها پیموده است گفت: از هفده سالگی به ارکس‌تر مجلسی ملحق شدم، جایی که نوازندگان و رهبران شاخص ایرانی و خارجی فعالیت می‌کردند و برخورد با هر یک از این اساتید درس و تجربه بزرگی برای هنرمندان جوان بود. تحصیلاتم را در زمینه نوازندگی ادامه دادم تا بعد از انقلاب که در کنار عضویت در ارکس‌تر سمفونیک تهران به عنوان اولین آموزگار خانم در هنرستان پسرانه شروع به تدریس کردم.

وی که خود در دوران تحصیلش از محضر اساتیدی چون حشمت سنجری، والد تارخانیان و ژرژ مرادیان بهره برده است، درباره تدریس به هنرجویان جوان گفت: مهم‌ترین بعد تدریس به جوانان، نقشی است که در پرورش و آینده سازی آن‌ها ایفا می‌کنیم.‌گاه مسئولیتی که به عهده دارم هراسی در دلم ایجاد می‌کند چرا که با آموزش یک کودک و یا نوجوان درحال رقم زدن سرنوشت او هستم.

قنبری مهر گفت: کودکی که از هفت یا هشت سالگی نزد ما آموزش می‌بیند طی سال‌های بعد روش ما را پیش خواهد گرفت. مسئولیت هنرآموزان از این بابت بسیار سنگین است. از طرفی زمانی که به نسل‌های مختلف از هنرجویانی که به آن‌ها تدریس کرده‌ام، نگاه می‌کنم این مسئولیت را موهبتی می‌بینم که بر من ارزانی شده تا نقشی در تعیین سرنوشت یک فرد داشته باشم.

او که یکی از اعضای شورای برگزاری آزمونهای عملی موسیقی دانشگاههای هنر و استاد دانشگاه تهران هم بوده، گفت: زمانی که به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم تمام این سال‌ها با عشق کار خود را ادامه داده‌ام. زمانی که در هنرستان تدریس می‌کردم به دلیل امکانات محدود آن روزگار، زمستان‌ها سرما و تابستان‌ها گرمای طاقت فرسایی داشتیم اما در همه این شرایط من همواره کارم را بدون وقفه و با عشق فراوان انجام داده‌ام.

قنبری‌مهر درباره نسل جدید هنرمندان و جوانان این عرصه گفت: موسیقی کلاسیک موسیقی جهانی است به همین دلیل نیازمند ارتباطات جهانی، اجراهای بین‌المللی و شرکت در فستیوال‌های جهانی است. اگر این مهم محقق شود آشفتگی که‌گاه بین هنرمندان به وجود می‌آید از بین می‌رود و مسلما هنرمندان جوان کشور به واسطه استعدادهای درخشانی که دارند در بهترین جایگاه‌ها خواهند ایستاد.

انتهای پیام/