به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم‎های علمی اهواز، احمد نشان مدیر هنری و برنامه ریزی این جشنواره ضمن تشریح برنامه‌های این رویداد گفت: همیشه شروع مهم‌ترین بخش یک رویداد است و برای ما اهمیت داشت که با کیفیت قابل توجهی سال اول بخش عکسهای علمی این رویداد را به روی دیوار ببریم. در بخش عکس تلاش کردیم تا به واقع به سمت انتخاب‌هایی برویم که قابل دفاع و نزدیک به مبحث عکاسی علمی باشند و فکر هم می‌کنیم این تلاش جواب خواهد داد. در زیر مجموعهٔ بخش عکس، به صورت کلی شش عنوان "مسابقهٔ عکسهای علمی دانشجویی"، "بخش عکاسی نجوم" و "بخش ویژهٔ پایان نامه‌های دانشجویی" را خواهیم داشت که در کنار آن‌ها در بخش نگاه ویژه به تاریخ معاصر ایران، به مقوله دفاع مقدس با عنوان "خط مقاومت: عکسهای ۲۰۰ روز اول دفاع مقدس" را به روی دیوار خواهیم برد.

او یادآور شد در بخش ویژه هنری نیز تلاش کردیم تا سلائق متفاوت و برجسته‌ای را کنار هم جمع کنیم. در این بخش پنج عکس از ناصر تقوایی، پنج عکس از رضا کیانیان، پنج عکس از ابراهیم حقیقی و دو عکس نیز از عباس کیارستمی بر روی دیوار خواهد رفت.

همچنین احمد نشان گفت که در بخش بین الملل از یک عکاس مجارستانی شاخص که آثارش مرتبط با موضوع جشنواره است به نام "بنیس ماته" Bence Mate دعوت شده تا با ۵ عکس در جشنواره حضور یابد. ضمن اینکه ده عکس ارزشمند از گنجینهٔ موزه هنرهای معاصر تهران نیز با موضوع طبیعت و معماری که از عکسهای تاثیر گذار و مطرح تاریخ عکاسی می‌باشند در کنار آثار یاد شده به نمایش در خواهند آمد.

احمد نشان ضمن توضیح این نکته که او و تمام همکارانش تلاش کرده‌اند تا به واقع به بالابردن سطح سلیقهٔ مخاطب و بینندگان آثار توجه کنند گفت که تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بخش عکاسی علمی جدی گرفته شود و راه مناسب و مداومی برای آن در سالهای آینده باز شود. به همین دلیل سعی خواهیم کرد تا با اساتید به نام رشته عکاسی و همینطور پژوهش گران و افراد فعالی که در نقاط مختلف دنیا بر این موضوعات تحقیق و تلاش می‌کنند در ارتباط باشیم و در همین راستا امسال خانم پروفسور یولاندا کاپرییونهjulanda Capriglione استاد زیبایی‌شناسی دانشگاه هنر ناپل و مدیر یونسکوی کاسرتا نیز می‌ه‌مان جشنواره ما خواهند بود.

او یاد آور شد که این جشنواره را دانشگاه شهید چمران اهواز با مشارکت استانداری خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند، مرکز هنرهای تجسّمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه هنرهای معاصر تهران برگذار خواهند کرد.

بخش عکس اولین جشنواره بین‌المللی فیلم اهواز از ۳ تا ۱۲ اسفند برپا خواهد بود.

انتهای پیام/