به گزارش هنرآنلاین : به نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، بخش استعدادهای درخشان در این جشنواره آخرین اجرایش را به حضور دو نوازنده خواهر اختصاص داده است. ژابیز و گلریز زربخش امسال در آخرین روز جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازند.

ژابیز زربخش نوازنده ویلن و عضو آنسامبل "نیواک" درباره حضورش در جشنواره موسیقی فجر گفت: اجرای من شامل دو بخش است. ابتدا دونوازی ویلنسل و پیانو را دارم که کیمیا محمدی در کنار من پیانو می‌نوازد. در بخش بعدی در کنار خواهرم گلریز زربخش به اجرای دونوازی ویلنسل و ویلن می‌پردازیم.

زربخش درباره بخش دونوازی ویلنسل و پیانو گفت: ‌ در این بخش سه قطعه اجرا می‌کنیم که عبارتند از "ملودی" اثر ژول ماسنه برای ویلنسل و پیانو، "لالایی" اثر گابریل فوره برای ویلنسل و پیانو، سونات "آرپجیونه" اثر فرانتس شوبرت برای ویلنسل و پیانو.

این نوازنده ویلنسل درباره اجرای مشترک با خواهرش گفت: در بخش پایانی اجرایمان به همراه خواهرم به روی صحنه می‌رویم و هشت قطعه برای ویلن و ویلنسل اثر راینهولد گلیر را می‌نوازیم.

ژابیز زربخش موسیقی را از کودکی با فراگیری پیانو آغاز کرد و پس از ورود به هنرستان موسیقی نوازندگی ویلنسل را نزد استاد داوود جعفری فراگرفت و سپس مدارک ممتاز در رشته نوازندگی ویلنسل را از کنسرواتوار دولتی کمیتاس ایروان اخذ کرد.

وی در این دوره نزد دکتر آرمن مسروپیان تحصیل کرد و به اجرای رسیتال، دوئت، تریو و کوارتت‌های بسیاری پرداخته است. درجشنواره بین المللی موسیقی فجر سال‌های ۱۳۷۷ و۱۳۷۹موفق به اخذ دیپلم افتخاردر نوازندگی ویلنسل و در سال ۱۳۸۷ به عنوان عضو آنسامبل نیواک موفق به دریافت رتبه نخست و تندیس جشنواره شد. همچنین وی تا کنون کنسرت‌های بسیاری با آنسامبل نیواک اجرا نموده است.

انتهای پیام/