به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی تئا‌تر "کان را که خبر شد خبری باز نیامد"، شب گذشته نشست مطبوعاتی با محوریت بررسی تئا‌تر "کان را که خبر شد خبری باز نیامد" با حضورکلیه عوامل نمایش، مدیریت باغ موزه زندان قصر، مجید رحمتی، رضا آشفته و جمعی از خبرنگاران و عکاسان برگزار شد.

محمد رضا سعیدی، مدیریت باغ موزه زندان قصر، پس از تشکر از خبرنگاران گفت: اجرای این نمایش در باغ موزه زندان قصر برای ما اتفاق خوبی بود و از این اتفاق خوشحال هستم. عده‌ای دوست داشتند در این مکان فعالیت هنری و فرهنگی شکل نگرید اما اجازه ندادیم و خوشحالیم این نوع فعالیت‌ها در باغ موزه زندان قصر انجام می‌شود.

مدیریت باغ موزه زندان قصر همچنین اشاره‌ای به بخشی از مشکلات این اجرا داشت و تصریح کرد: اجرای این نمایش برای عد‌ه ای خوش آیند نبود و گاهی با من تماسهایی گرفته می‌شد که من در پاسخ به آن‌ها می‌گفتم این نمایش از وزارت ارشاد مجوز گرفته است و من هم این نمایش را دیده‌ام و بسیار از آن لذت برده‌ام اگر فردی باآن مشکل دارد، شخصی است.

در ادامه ماهی عظیمی که کارگردانی این نمایش را به عهده داشت گفت: تمام تلاش گروه بر این بود که این نمایش نباید فقط به اندازه یک نمایش تاثیربگذارد و برای دست یابی به این هدف بخشی از نمایش را به عهده مخاطب گذاشتیم و مخاطبان با حرف‌ها و واکنش‌های خود مسیر را مشخص می‌کنند. با این کار موفق شدیم یک اتفاق لحظه‌ای و واقعی را برای مخاطبی که تجربه زندان نداشت به وجود آوریم.

کارگردان این نمایش درباره هدف و انگیزه‌اش در ساخت این نمایش توضیح داد: هدف ما فقط این است که کسی وارد زندان نشود و خانواده‌ای درگیر موضوع زندانی نشوند.

ماهی عظیمی همچنین ادامه داد: بازیگران در این نمایش نقش زندانی را بازی نکردند آن‌ها با پیگیری‌هایشان تبدیل به زندانی شدند و گاهی من هم زندان‌بان می‌شدم. هر روز دو ساعت قبل از اجرا بازیگران در سلول‌های انفرادی نگه داری می‌شوند و مدت کوتاهی به هواخوری انتقال داده می‌شوند تا باور کنند که زندانی هستند.

کارگردان این نمایش در ادامه به فعالیت‌های بعدی گروه خود پرداخت و گفت: "کان را که خبر شد خبری باز نیامد" گانه اول یک مجموعه نمایش سه گانه است و اواسط سال آینده گانه دوم آنکه بازسازی صحنه جرم و روایت زندانیان است اجرا می‌شود.

مجید رحمتی که بازیگردانی این نمایش را به عهده داشت در ادامه افزود: این نمایش باید به صورت رخ به رخ با مخاطب اجرا می‌شد و این یکی از سخت‌ترین فصل‌های این کار بود که به آن دست پیدا کردیم. در این نمایش به شکل کاملا ظریف و علمی، قصه‌های متفاوت را توسط بازیگرهای مختلف اجرا کردیم.

در ادامه رضا آشفته - مشاور هنری نمایش - گفت: مستند و مونولوگ بودن این نمایش که در ضلع تئا‌تر محیطی به انجام رسید، مخاطب را با خود در فکر فرو می‌برد و این تجربه‌ای بود که در تئا‌تر ایران نداشتیم. این تجربه یعنی تئا‌تر فراگیر، یعنی از این پس می‌شود در بیمارستان، کارخانه، مترو و هر جایی تئا‌تر اجرا کرد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم زندان‌های ما خالی شوند باید صندلی‌های تئا‌تر را پر کنیم.

در پایان این نشست مطبوعاتی مدیر باغ موزه زندان قصر افزود: در باغ موزه زندان قصر هر تئاتری اجرا نمی‌شود و جای این تئا‌تر دقیقا همین جا بود.

انتهای پیام/