به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران؛ این خواننده پیشکسوت در حاشیه برپایی چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری، درباره استفاده از این هنر در فضای شهر‌ها گفت: مجسمه‌سازی هنر است و همه هنر‌ها می‌توانند آرامش را به مردم منتقل کنند در نتیجه بهتر است از بهترین مجسمه‌ها در فضای شهری استفاده کنیم.

این خواننده در ادامه بیان کرد: به نظر من زمانی که فضای شهر با آثار هنری عجین شود فضای شهر فرهنگی‌تر می‌شود پس باید به زودی این اقدام پسندیده را انجام دهیم.

رشیدی افزود: همچنین اگر از مجسمه‌های هنری استفاده کنیم بهتر و زیبا‌تر است زیرا این حرکت یک کار فرهنگی است و مردم ما هم با انوع هنر‌ها آشنا می‌شوند.

امین‌الله رشیدی تاکید کرد: چند سال پیش به وین رفتم و در آنجا مجسمه‌ای از یک آهنگساز برجسته دیدم و متوجه شدم که مردم با آن مجسمه ارتباط خوبی برقرار کردند و من هم‌‌ همان حس را داشتم در نتیجه در کشور ما هم باید این اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

این خواننده خاطرنشان کرد: مجسمه در فضای شهری تاثیر خوبی بر بیننده می‌گذارد و شهرداری باید به زیبایی شهر‌ها توجه ویژه داشته باشد.

رشیدی در پایان گفت: ما باید فرهنگ استفاده از آثار هنری را هم یاد بگیریم یعنی اینکه این مجسمه‌های ارزشمند را بعد از چند سال خراب نکنیم زیرا شهر ما خانه دوم همه ما است و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی تا ۱۱ اسفندماه در باغ موزه قصر، میزبان عموم علاقمندان به هنر است.

لطافت هنر موجب اثرگذاری آن می‌شود

نایب رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر از سازمان زیباسازی شهر تهران برای برگزاری چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری گفت: این گونه برنامه‌ها در صورت تداوم می‌تواند اثرگذار باشد.

محسن پیرهادی گفت: این قبیل اقدامات و برپایی جشنواره‌ها و دوسالانه‌های هنری کار خوبی است، اما مسئولان باید مراقب هزینه‌های آن باشند، زیرا اثرگذاری هنر صرفا به صرف هزینه نیست.

وی افزود: شهرداری تهران با توجه به مراکز فرهنگی و هنری متعددی که در قالب فرهنگسرا‌ها، خانه‌های فرهنگ و سراهای محلات در اختیار دارد، باید نسبت به ترویج گفتمان انقلاب اقدام کند. این هدف می‌تواند از طریق رسانه‌ها، تبلیغات محیطی، مراکز فرهنگی و آثار هنری سطح شهر تحقق یابد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: اصولا هنر به دلیل لطافت خود اثرگذار است و استفاده از ابزار هنر برای انتقال پیام به دلیل ظرافت آن، باعث می‌شود پیام زود‌تر از شیوه‌های دیگر به ذائقه ما بنشیند.

پیرهادی تاکید کرد: خوشبختانه اثر پیام و مفهوم هنری زودگذر نیست و ماندگاری دارد و در درازمدت می‌تواند منجر به تغییر رفتار شود. اما این در صورتی است که کارهای هنری ما تداوم یابد. اگر بخواهیم کارهای هیجانی، دفعی و آنی انجام بدهیم، اثرگذاری آن نیز به‌‌ همان میزان لحظه‌ای خواهد بود. بر همین اساس معتقدم برپایی دوسالانه مجسمه‌های شهری بسیار خوب است و در صورت تداوم می‌تواند اثرگذار باشند.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی تا ۱۱ اسفندماه در باغ موزه قصر، میزبان عموم علاقمندان به هنر است.

انتهای پیام/