به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گالری شکوه عصر جمعه اول اسفند، منتخبى از دوره‌هاى مختلف کارى، خروش که از مجرب‌ترین چهره‌نگاران و نقاشان رئالیستى ایران است در گالرى شکوه به تماشا درمى آید که نمایى کلى از روند کارى این هنرمند پیشکسوت در سال هاى اخیر محسوب مى شود.

پرتره هاى امام خمینى (ره) یکى از شاخص‌ترین آثار خروش است؛ این استاد پیشکسوت در این نمایشگاه پرتره‌اى تازه از امام را که به تازگى خلق کرده رونمایى مى کند. علاوه بر این ٣٠ و اندى نقاشى شامل چند پرتره و طبیعت به روى دیوار مى رود که با تکنیک رنگ روغن و اکرلیک ساخته شده‌اند؛ گفته مى شود نیمى از آثار این نمایشگاه براى اولین بار به تماشا درمى آید، ضمن آنکه قدیمى‌ترین اثرى که از استاد نقاش ارائه مى شود مربوط به سال ١٣۴٩ است.

کیخسرو خروش‌زاده ۱۳۲۰ تهران است؛ او نقاشی را نزد استاد على محمد حیدریان یکى از مهم‌ترین شاگردان کمال‌الملک فراگرفته اما براى ارتقاى دانش هنرش در سال ١٣۴٠ در کنکور دانشکده هنرهاى زیبا (دانشگاه تهران) شرکت کرد و با کسب رتبه اول پشت نیمکت دانشجویى همکلاس آیدین آغداشلو، عباس کیارستمی و... شد؛ او پس از دانشگاه و گذران دوره سربازى براى اعتلاى هنرش راهى انگلستان و فرانسه شد و ماه‌ها هنر روز دنیا را از نزدیک به تماشا نشست؛ جالب اینجاست که کیخسرو خروش در کنار نقاشى به خوشنویسى نیز روى آورد و در این هنر نیز به رتبه هاى والا دست یافت؛ آن سان که در پنجمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۴ به عنوان چهره ماندگار رشته خوشنویسی برگزیده شده است.

نمایشگاه کیخسرو خروش عصر جمعه اول اسفند در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی (شمالی)، کوچه امیرنوری، شماره. ١٩ افتتاح مى شود.

انتهای پیام/