سرویس تجسمی هنرآنلاین : سارا توانا مجموعه‌ای از طراحی و مجسمه‌های خود را با عنوان"موجود" در گالری شماره ۱ شهر کتاب فرشته به نمایش درآورده است.

او متولد بیست و پنجم شهریورماه سال ۱۳۶۳ اصفهان، دانش آموخته رشته گرافیک (تصویرسازی) است و شرکت درنمایشگاههای گروهی و جشنواره‌های داخلی و خارجی در رشته‌های تصویرسازی، مجسمه، نقاشی و... را در کارنامه دارد. استفاده از مواد دور ریز و بازیافتی و شخصیت بخشیدن به آن‌ها از ویژگی‌های آثار توانا است‪. ‬

مرتضی زاهدی در توصیف آثار نمایشگاه این هنرمند اینگونه نوشته است: "سارا توانا جوان مستعدی است. او در پروسهٔ فراگیری امر خلاقانه کوشا و با ذکاوت است. صبر و حوصله، جنون و جدیت و پشتکار و توانایی‌های قابل اعتنایی دارد. همین پارامتر‌ها حاکی از این است که ما با هنرمند خوش آتیه‌ای مواجه باشیم که می‌بایست از دور او را پایید و مراقبش بود، هرچند مدیریت و مراقبهٔ شخصی از خود در درجهٔ اول قرار دارد. او قادر است ساعت‌ها جنب دایره‌های متحدالمرکزی دایره‌های بزرگ‌تر یا مثلث‌های متکثری با کارناوالی از رنگ‌ها بسازد و گرافیسم مهیجی ایجاد کند. اصرار او بر این عمل گاهی جنبه‌های ریختیِ آنچه که می‌سازد را به ورطهٔ تزئین هم سوق می‌دهد. اما درک و ذائقه‌اش از ارزش‌ها ی تصویری و سازماندهی آن‌ها - چه در سطح دو بعدی و اکنون در فضای سه بعدی- به گونه ایست که وقتی با غلیان‌های احساسی‌اش آمیخته می‌شود به شکل ظریفی واکنش -ما- مخاطبین را نسبت به تولیدات تصویری‌اش بر می‌انگیزاند. اما تجربه‌های اخیرش را می‌توان این چنین توصیف کرد. او دخترک شیطان و بازیگوشیست که با تفنگ آب پاشی در دست رو بروی ما ایستاده و جسورانه روحمان را با فانتزی‌های تصویری‌اش خنک می‌کند."

در گالری شماره ۲ شهر کتاب فرشته هم نمایشگاه آثار نقاشی شقایق هاشمی با عنوان "اتاق شماره ۱" به نمایش در آمده. هاشمی شرکت در چهار نمایشگاه گروهی نقاشی را در کارنامهٔ خود دارد. او نفر سوم برگزیدهٔ جشنوارهٔ فجر سال ٨٩ در تصویرسازی است.

در بیانیهٔ این نمایشگاه و در گزیده‌ای از متن دیوید سداریس آمده است: "من و هیو می‌رویم سفر و وقتی رفته بیرون تا در خیابانهای مانیل یا ریکیاویک یا هرجای دیگری که رفته‌ایم قدم بزند، من در هتل دربارهٔ دعوایی می‌نویسم که موقع صبحانه شاهدش بودیم. خودم می‌دانم که به قدری درگیر ثبت زندگی شده‌ام که زندگی کردن یادم رفته. شبیه یکی از آن آدمهایی شده‌ام که ازشان متنفرم، آنهایی که می‌روند به موزه و به جای تماشا کردن بروگل باشکوه ازش عکس می‌گیرند و هنر را به مدرک تقلیل می‌دهند. نمی‌خواهند بگویند "ببین بروگل چه کرده، چه شاهکاری کشیده." می‌گویند "ببین من چه کردم، رفتم به روتردام و جلوی نقاشی بروگل ایستادم!" علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌توانند به نگارخانهٔ شهرکتاب فرشته واقع در میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصودبیک)، پلاک۳۲، مراجعه کنند.

انتهای پیام/