به گزارش هنرآنلاین ، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرگزارى مهر درباره ساخت سالن‌هایی تخصصی برای اجرای موسیقی پاپ گفت: دولت فعلا امکان ساخت سالن‌های تخصصی موسیقی را ندارد و سعی دارد این شرایط را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند تا آنها با اطمینان خاطر دست به سرمایه‌گذاری بزنند. او افزود: البته فعلا سالن‌هایی که داریم مشکل چندانی ندارند، اما در این زمینه فعالیت‌هایی در حال انجام است. وی ادامه داد: در بعضی از شهر‌ها اتفاقات خوبی در زمینه ساخت سالن در حال رخ دادن است و ما امیدواریم که در تهران هم شاهد ادامه این فعالیت‌ها باشیم و حتی سالنی مثل برج میلاد بتواند بیشتر فعال شود، در این حوزه در نمایشگاه بین المللی هم سالن‌های دیگری در حال آماده سازی هستند، چون بیشترین مشکل ما در این سالن‌ها نیاز به امکانات آکوستیک و صدای مناسب است. مرادخانی درباره استانداردهای صدا در سالن‌های موسیقی عنوان کرد: ما به فکر سالن هستیم، اما نباید چندان به این فکر کرد که دولت این ظرفیت را ایجاد کند و خودش سالن بسازد. سالن‌سازی باید توسط افراد دیگری صورت بگیرد. البته در حوزه‌های دیگری مثل شکل گیری گالری‌ها و فعالیت‌های فرهنگی فاخر اتفاقاتی رخ می‌دهد و امیدوارم برای ساخت سالن‌های اختصاصی برای کنسرت هم سرمایه‌گذارانی پیدا شوند و کار کنند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذار باید اطمینان داشته باشد که سرمایه‌اش در این حوزه بازگشت خواهد داشت، تصریح کرد: در این صورت سرمایه گذاران راغب می‌شوند که در این حوزه فعالیت کنند و ما در حوزه دولت باید این امکان را برایشان فراهم کنیم.

او با اشاره به فعالیت‌هایی که در حوزه ساخت سالن‌های تئا‌تر وجود دارد، گفت: سالن‌های تئا‌تر کوچک هستند، اما سالن‌های کنسرت بزرگ‌ترند و این نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان است که ما در این زمینه برنامه‌هایی را داریم که بیشتر در مرحله بحث و گفت‌وگو و مشاهدات میدانی قرار دارد.

مرادخانی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره پیگیری‌ها برای حضور بزرگان موسیقی جهان در ایران توضیح داد: حضور این بزرگان در تبادلات فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی پیگیری می‌شود و ما امیداریم که در طول سال بتوانیم برنامه‌های خود را ادامه دهیم. همچنان که می‌دانید امسال گروه‌های خوبی از آمریکا و کشورهای اروپایی در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه ابتدا مناسبات برای حضور بزرگان موسیقی بررسی می‌شود و بعد از قطعیت اعلام خواهد شد، گفت: امیدواریم بتوانیم علاوه بر گروه‌های مختلف در بخش بین الملل جشنواره فجر، حضور مجموعه‌های بین المللی در حوزه ایران فرهنگی و ملل مسلمان را شاهد باشیم به گونه‌ای که اگر جشنواره‌ای در ایران برگزار می‌شود این گروه‌ها در ایران حاضر شوند و یا ایران در جشنواره‌های این گروه‌ها شرکت کند. انتهای پیام/