سرویس معماری هنرآنلاین: استفاده از "فناوری‌ها در صنعت ساختمان" پیش از اینکه کارکردی سخت افزاری داشته باشد، مقوله‌ای نرم افزاری و مدیریتی است. اساس پیش نیاز ورود به هرگونه بحث تکنولوژیکی در این صنعت، مهیا بودن زیر ساخت‌های نرم افزاری، قانونی، اقتصادی، فرهنگی و حرفه‌ای آن است.

مهیا نبودن این زیرساخت‌‎ها نه تنها سودی برای جامعه حرفه‌ای و مصرف کنندگان آن نخواهد داشت، که موجب اتکای بیشتر به شیوه‌های سنتی اجرای ساختمان خواهد شد.

بعلاوه برای استفاده از "سخت افزارهای صنعتی مدرن در صنعت ساختمان" نیاز به تغییر ساختار راهبردی این صنعت مطابق با ساختارهای نوین جهانی آن، در کشور داریم. این ساختارها توسط کشورهای صنعتی از 70سال پیش پایه ریزی و تجربه شده و هم اکنون به عنوان ادبیات جهانی این صنعت، شناخته می‌شود.

عدم آشنایی ما با ادبیات بین المللی این صنعت و قواعد تجارت مبتنی بر آن، نتایجی همچون موارد زیر را در بر خواهد داشت:

افت کیفی و فنی صنعت ساختمان در کشور در مقایسه با معیارهای جهانی، عدم تحقق امر توسعه پایدار، هدر رفتن سرمایه‌های مالی، ذخایر معدنی و منابع انرژی کشور، عدم رشد کشور در این صنعت در عرصه‌های جهانی، عدم اجازه صدور خدمات مهندسی در بازار جهانی، حتی با پذیرفته شدن ایران در سازمان تجارت جهانی. یکصد و پنجاه و دومین گفتمان هنر و معماری، با هدف معرفی مشخصات جهانی صنعت ساختمان در ابعاد راهبردی و مدیریتی آن ارائه شده و تلاش می‌کند به آسیب‌شناسی صنعت ساختمان در ایران و در مقایسه با ساختارهای مشابه جهانی آن بپردازد.

در این گفتمان آقای مهندس حمید عرفانیان سخنرانی خواهند داشت که با نمایش فیلم و پرسش و پاسخ همراه است.

اعضا پنل گفتگو خانم مهندس انوشه منصوری و آقایان مهندس حبیب اله شیبانی اصل و مهندس حسن نظرزاده دباغ خواهند بود.

یکصد و پنجاه و دومین گفتمان هنر و معماری روز چهارشنبه 29 بهمن ماه از ساعت 15:30 دقیقه الی 18 در باغ موزه قصر به نشانی خیایان شریعتی، مطهری شرقی، میدان پلیس، باغ موزه قصر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/