به گزارش هنرآنلاین : به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، یویا وندت در گفت‌و‌گوی خود درباره اجرایش در تالار وحدت گفت: از آنجا که من شنیده بودم در جشنواره موسیقی فجر آهنگسازانی از کشورهای مختلف و از سبک‌های گوناگون حضور دارند من هم بر همین اساس برنامه متنوعی انتخاب کردم که در آن موسیقی کلاسیک موسیقی جاز، موسیقی راک و تاثیراتی از موسیقی پاپ در آن وجود دارد.

این پیانسیت آلمانی با اشاره به برنامه‌های فشرده این روز‌هایش عنوان کرد: من پیش از اینکه به ایران بیایم در چین بودم و در یکی از برنامه‌های مهم موسیقی چین اجرا داشتم. قبل از آن هم در برلین اجراهایی داشتم و قرار است دو هفته دیگر نیز کنسرتی را در کیپ تاون آفریقای جنوبی به صحنه ببرم.

وی همچنین درباره آشنایی‌اش با موسیقی ایرانی گفت: من در آلمان دوستان زیادی دارم که ایرانی هستند و برخی از آن‌ها نیز در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند. به همین دلیل با واسطه دوستان ایرانی‌ام موسیقی ایران را می‌شناسم و معتقدم که موسیقی شما موسیقی زیبایی است. از میان موزیسین‌های ایرانی نیز شهرداد روحانی را که با یانی همکاری کرده بود می‌شناسم.

یویا وندت با اشاره به بخش‌هایی از اجرایش گفت: من برای بخش بیز این کنسرت اجرای قطعه "ای ایران" را در نظر گرفتم که با موسیقی غربی آن را تلفیق کرده‌ و سعی کردم در این بخش از بداهه‌نوازی بهره بگیرم.

وندت در اجرای شب گذشته‌اش (جمعه ۲۴ بهمن) که از ساعت ۲۱ در تالار وحدت به روی صحنه رفت قطعاتی از ساخته‌های خودش و دیگر آهنگسازان همچون ویوالدی، هنری ‌مانچینی، فرانز لیست، ولادیمیر هورویتز، فتس والر، پاول دزموند، آلبنیز و کورساکف را اجرا کرد.

این نوازنده پیانو اهل هامبورگ آلمان است. او در آمستردام و نیویورک به تحصیل در رشته جاز پرداخت و کنسرت‌هایی با ستاره‌های بین المللی برگزار کرد.

وندت جزو نخبگان برگزیده "هنرمندان استاین وی" محسوب می‌شود و تاکنون بیش از ۲۰ سی‌دی و دی‌وی‌دی به نام خود منتشر کرده است. او در قالب تور کنسرت‌های یک نفره، در سراسر دنیا اجراهایی داشته است.

انتهای پیام/