به گزارش هنرآنلاین : به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، دونوازی کلارینت و پیانو در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر با حضور کیمیا روهینا، آنیتا یعقوبی (نوازندگان کلارینت) و کیمیا محمدی (نوازنده پیانو) روی صحنه می‌رود.

روهینا نوازنده کلارینت درباره این اجرا گفت: ابتدا قطعاتی از بلاکواچ آهنگساز و کلارینتیست مجارستانی بعنوان یادبودی برای باخ را اجرا می‌کنم. سپس قطعه دوئت کلارینت و پیانو که برنامه اصلی ماست را اجرا می‌کنیم. در این بخش قطعه‌ای از کارل برمن آهنگساز و کلارینتیست آلمانی را اجرا می‌کنیم.

وی اظهار کرد: نخستین دوره‌ای است که در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رویم و از این موضوع خیلی خوشحال هستیم. این نوازنده جوان گفت: وقتی می‌توانیم در حضور استادان کارمان را اجرا کرده و برای بدست آوردن فرصت اجرای صحنه‌ای به نوعی با گروه‌های دیگر رقابت داشته باشیم طبعا سعی می‌کنیم اجرای بهتری داشته باشیم و همین موضوع باعث می‌شود بیشتر تمرین کنیم و این اتفاق خوبی است.

وی حضور در جشنواره موسیقی فجر و اجرای موسیقی را فرصت خوبی برای نوازندگان و آهنگسازان جوان دانست و افزود: من فکر می‌کنم به فرصت بزرگی دست پیدا کرده‌ام و همه سعی‌ام را می‌کنم که از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

روهینا با تاکید بر اینکه سال گذشته همه اجراهای جشنواره را دنبال می‌کرده، بیان کرد: به نظر می‌رسد بخش موسیقی کلاسیک جشنواره امسال در سطح بهتری است. نوازنده‌های بهتری در آن روی صحنه می‌روند و می‌توان شاهد جشنواره‌ای بهتر از سال گذشته بود.

این نوازنده جوان ادامه داد: از هم‌اکنون می‌دانم اجرا در جشنواره تجربه خیلی خوبی است و قطعا پس از آن برای اجراهای بهتر در سال‌های بعد آماده می‌شوم و سعی می‌کنم فرصت اجرا در جشنواره را از دست ندهم.

روهینا با تشکر از مسئولان جشنواره برای اختصاص یک بخش به هنرمندان جوان برای ارائه موسیقی کلاسیک غیرایرانی بیان کرد: وقتی در جشنواره بخشی به عنوان استعدادهای درخشان روی صحنه می‌رود نشان از این دارد که مسئولان به همه شاخه‌های موسیقی در همه گروه‌های سنی و سطح اجرا توجه داشته‌اند و فرصتی را برای بهتر شدن اجرا‌هایشان و ارائه کارشان در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند.

انتهای پیام/