به گزارش هنرآنلاین علی مرادخانی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام نوشته است: فرهنگ و هنر نیازمند بستر و زمینه مساعد است تا هنرمندان و فعالان عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با انگیزه و فراغت کافی بر تولید آثار و اجرای برنامه‌های هنری متمرکز شوند. فراهم آوردن مقدمات و شرایط لازم، وظیفه مدیران هنری است تا با تعیین سیاست‌های کلی و حمایت‌های قانونی، مسیر فعالیت را برای هنرمندان مهیا سازند. این رویکرد به ویژه در حوزه هنرهای تجسمی، حضور و مشارکت فعال هنرمندان، انجمن‌ها و مؤسسات خصوصی را تقویت کرده است.

بی‌تردید هرگاه صنوف هنری، انجمن‌های تخصصی و حرفه‌ای در صحنه فعالیت‌ها حاضر باشند، رویداد‌ها و جریان‌های هنری، سمت و سوی بهتر و متعالیتری خواهند داشت. امروز هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با همرامی و مشارکت انجمن‌های هنری برگزار می‌‌شود.

در ادامه پیام مرادخانی آمده است: تلاش ارزشمند هنرمندان و فعالان هنرهای تجسمی که با پژوهش، آموزش و نمایش آثار و نیز نقد سیاست‌ها به توسعه و تعالی هنر والای تجسمی و ارتباط بیشتر آن با مردم یاری می‌رسانند، شایسته تقدیر و تشکر است.

هنرهای تجسمی همواره همراه با تحولات و جریان‌های اجتماعی بوده، از آن تأثیر گرفته و بر آن اثر گذارده و جشنواره دهه فجر انقلاب اسلامی نیز در پیوند با هنرهای تجسمی از جلوه‌های هنری متناسب برخوردار بوده است و البته پاسخگویی متناسب به جریان بی‌حرمتی به مقدسات دینی و ساحت پیامبر رحمت (ص) با زبان و بیان هنر از محورهای مورد توجه در جشنواره هفتم است تا به نحو شایسته حریم و حرمت پیامبران الهی پاس داشته شود.

اینجانب از همکاری و حضور پرفروغ هنرمندان، انجمن‌ها و نهادهای هنری در هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر قدردانی و از دست اندرکاران و همکاران دفتر هنرهای تجسمی در برگزاری این رویداد هنری تشکر می‌نمایم.

هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با بیش از یکهزار اثر در رشته‌های خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی، سفال و سرامیک هنری، پوس‌تر، کاریکاتور، عکاسی و تصویرگری ۱۴ بهمن ماه ساعت ۱۸ (۶عصر) در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز شد. نمایشگاه بخش انقلاب و ایثار و شهادت نیز از برنامه‌های هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر است که با ۲۲ عکس انقلاب، ۳۰ نقاشی انقلاب و ۳۷ اثر نقاشی و تصویرگری با موضوع ایثار و شهادت در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شده است.

نمایشگاه پیامبر مهربانی از برنامه‌های هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

انتهای پیام/