سرویس سینمایی هنرآنلاین ؛افسر اسدی بازیگر سینما درباره حضور خود در این دوره جشنواره فیلم فجر به هنرآنلاین، گفت: فکر می‌کنم نیاز بود به سینما برگردم و در نقش‌های متفاوت دو فیلم "جامه‌دران" و "تا آمدن احمد" بازی کنم. ضمن اینکه پیشنهاد بازی در یک فیلم دفاع مقدس برایم اهمیت داشت. سال‌ها بود دوست داشتم در کنار نقش‌‌آفرینی‌هایم در یک فیلم دفاع مقدس هم بازی کنم. البته فیلمنامه خوبی به دستم رسید. بعد از 17 سال در جشنواره فیلم فجر شرکت کردم.

وی در ادامه بیان کرد: در عرصه سینما و بعد از اینکه فیلمی را بازی می‌کنید، در تدوین به شکل دیگری دیده می‌شود. این موضوع کمی باعث دلخوری‌ام شد که البته سلیقه و تصمیم کارگردان و تدوین‌گر است.

اسدی درباره حضور کمرنگ خود در عرصه بازیگری سینما در سال‌های اخیر بیان کرد: بعضی بازیگران و شاید خود من از سینما دور ماندیم. گاهی فیلمنامه خوب و یا نقش خوبی به ما پیشنهاد نمی‌شد. ضمن اینکه شاید یک قهر و دوری از سینما به شکل اعتراضی از جانب من بود که این اتفاق در سینما هم افتاد.

بازیگر فیلم "روسری آبی" در ادامه بیان کرد: به نظر من سینما در دوره‌ای خانوادگی شد. هر کدام از هنرمندان تیمی تشکیل دادند و آسیاب از آن چرخه افتاد که می‌گفتیم آسیا به نوبت! به هر حال در سینما هم گروه‌هایی بودند که سالیان سال، میدان در دست آن‌ها بود و غریبه‌های امروز پررنگ و بازیگران چهره‌آشنا گذشته کمرنگ شدند.

افسر اسدی درباره این دوره از جشنواره فیلم فجر بیان کرد: جشنواره فیلم در ایران شبیه یک دیدار با هنرمندان است و البته رقابت‌های سالم، چرا که نگاه‌های متفاوتی را در جشنواره فیلم فجر بر روی فیلم‌ها تجربه می‌کنیم. به نظر من خیلی از هنرمندان که می‌گویند این رقابت سودای سیمرغ برای آن‌ها اهمیت ندارد، کاملا دروغ می‌گویند. همه هنرمندان هر سال در انتظار سیمرغ بلورین هستند.

این بازیگر سینما درباره بازی خود در فیلم سینمایی "تا آمدن احمد" گفت: در نقش یک مادر شهید حضور داشتم که متاسفانه بخش‌های خوبی از بازی در سکانس‌های این فیلم و در تدوین حذف شد.

اسدی در رابطه با حضور کارگردان‌های نسل جوان در جشنواره عنوان کرد: این مایه امیدواری است که نسل جدیدی از کارگردان‌های جوان وارد سینمای ایران شده‌اند و بعضا کارهای درخشانی از آن‌ها را در حوزه سینما شاهد هستیم. البته باید دید در اکران عمومی هم مردم از این فیلمسازان تازه کار استقبال می‌کنند یا خیر.

انتهای پیام/