سرویس تجسمی هنرآنلاین : نیویورک تایمز از جابه جایی بهای گران‌ترین تابلو نقاشی جهان خبر می‌دهد. به نوشته این نشریه؛ یکی از ده‌ها تابلوی پل گوگن نقاش پست امپرسیونیست و پایه گذار سمبولیسم در نقاشی، که او در دهه پایانی قرن ۱۹ یعنی در دهه پایانی زندگی‌اش و زمانی که در جزیره تاهیتی و در میان بومیان این جزیره سکونت داشت خلق شده، به بهای ۳۰۰ میلیون دلار به فروش رسیده است.

در گزارش نیویورک تایمز به نام خریدار اشاره نشده اما نشریه تلگراف در نوشته دیگری خانواده سلطنتی قطر را به عنوان خریدار این اثر که در سال ۱۸۹۲ خلق شده، معرفی کرده است.

به این ترتیب عنوان گران‌ترین نقاشی جهان که تا پیش از این در اختیار نقاشی "ورق باز‌ها" به بهای بیش از ۲۵۰ میلیون دلار از پل سزان دیگر نقاش فرانسوی بود، به تابلوی گوگن اختصاص پیدا کرده است.

"روی نبض مدرنیته"؛ نمایش آثار امیل برنار

کانست‌هال برلین در حالی برای نمایش آثار "امیل برنار" با عنوان "روی نبض مدرنیته" آماده می‌شود که در میان آثار ارائه شده در این نمایش، یک پرتره قلم فلزی از "ونسان ون‌گوگ" که تا کنون ناشناخته بود نیز دیده می‌شود.

نسبت این اثر که به مجموعه شخصی هنرمند تعلق دارد، با ون گوگ هنرمند شهیر هلندی تاکنون ناشناخته مانده بود تا اینکه "دوروتی هانسن" که از ۲ سال پیش شناسایی نسبت پرتره‌های امیل برنار را دنبال می‌کند موفق به کشف ماهیت این اثرشد. این اثر ونسان را در یک کافه‌ نشان می‌دهد.

به این ترتیب این اثر، اولین نمایش عمومی‌اش را در ۳۰ مارس برابر با سالروز تولد ونسان تجربه می‌کند.

نمایش "مدرنیسم آمریکایی" در واشنگتن

موزه اورسون، واشنگتن امروز میزبان نمایشگاه "مدرنیسم آمریکایی" می‌شود.

این نمایش مسیر شکل گیری هنر آوانگارد آمریکا را از آرشیل گورکی، هنرمند ارمنی تبار تا جکسون پولاک به عنوان یکی از پیشرو‌ترین هنرمندان آمریکا مرور می‌کند.

آرتور ب. دیویس، ادوارد هاپر، رجینالد مارش و مارک توبی از جمله هنرمندان شاخص این جریان هستند که آثارشان در این مجموعه به نمایش در می‌آید.

نیویورک تایمز، تلگراف، آرت دیلی، ۷ فوریه

انتهای پیام/