سرویس تجسمی هنرآنلاین ، سید مسعود شجاعی طباطبایی، رئیس خانه کاریکاتور درباره نمایشگاه هفتیمن جشنواره تجسمی فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: برای نخستین بار است که در هنر کاریکاتورصاحب چنین امکانی شده‎ایم. در چند دهه گذشته چه قبل و چه پس از انقلاب، هیچگاه فضایی وجود نداشت است که در آن ۲۰۳ هنرمند کاریکاتوریست با ۲۰۳ اثر به شکل یک جا و در یک نمایشگاه کارشان ارائه شود. نمایشگاهی که در آن هنرمندان پیشکسوت و هنرمندان جوان آثارشان در کنار همه به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: نکته مهم دیگر درباره نمایش آثار در بخش کاریکاتور جشنواره فجر نیز این است که همه ژانرهای کاریکاتور از کاریکاتور چهره گرفته تا کاریکاتور مطبوعات، کاریکاتور آزاد و کاریکاتور دنباله‎دار در این نمایشگاه وجود دارد. به نظر من اگر کتاب این بخش از نمایشگاه به چاپ برسد متوجه خواهید شد که بضاعت ما در زمینه هنر کاریکاتور تا چه اندازه بالاست.

شجاعی طباطبایی با بیان اینکه هنرمندانی که آثار آن‌ها در این نمایشگاه به نمایش درآمده است تا کنون برنده جایزه‎های مختلف بین‏‌المللی شده‎اند اظهار کرد: کاریکاتوریست‎های کشور ما بدون هیچ هیاهویی جریانی در جهان ایجاد کرده‎اند و توانسته‎اند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشند.

رئیس خانه کاریکاتور ایران درباره هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی نیز گفت: جشنواره امسال این امکان را فراهم کرده که بدون هیچ گروه بندی خاصی همه استادان و شاگردان رشته‎های مختلف هنری کار‌هایشان را در کنار هم به نمایش بگذارند و از این جهت این جریان بسیار قابل وتوجه است.

وی افزود: نکته مهم دیگر کتاب جشنواره امسال است که قرار است به شکل ۹ کتاب جداگانه منتشر شود. این کتاب‌ها جنبه هنری دارند و کاتالوگ نیستند. وجود چنین کتابی برای هنرمندان بسیار مهم است زیرا می‌‏توانند حاصل کار هنرمندان رشته خود را با افتخار در مجامع بین‏‌المللی ارائه کند.

انتهای پیام/