سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نسل جدید مانکن‌های امریکایی که برندهای تاپ و لوکس قصد همکاری با آنها را دارند مدل‌های مسن با چروک‌های واقعی هستند نه افرادی که عکس آنها ساعت ها با فتوشاپ درست شده باشد!

به تازگی در حرکتی بسیار هوشمندانه و خلاقانه برندهای مطرح و مشهور دنیا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود از مدل‌هایی که دهه 60 ، 70 و یا حتی 90 زندگیشان را سپری می‌کنند استفاده کرده‌اند.

چندی پیش کمپانی تولید کننده لوازم آرایشی بهداشتی اورآل از هنرپیشه 65 ساله انگلیسی به نام لسلی لاوسان استفاده کرد. برند فرانسوی لوکس تولید کننده انواع محصولات چرمی سلین نیز برای مجموعه جدید بهار و تابستان 2015 خود با ژوان دیدیون نویسنده 80 ساله معروف امریکایی که به‌خاطر رمان‌هایش شهرت فراوانی دارد قرار داد همکاری بست.

در این زمینه همچنین می‌توان به همکاری جونی میچل ترانه‌سرا و نقاش 71 ساله کانادایی با خانه مد و فشن فرانسوی و مشهور سن لورن برای پروژه این برند که در زمینه موسیقی بود نام برد که با چین و چروک‌های طبیعی چهره‌اش در این سن به جای عکس‌های دست کاری شده با فتوشاپ هنرنمایی کرد.

الکسیس بیتار طراح امریکایی مطرح در حوزه طلا و جواهرات و برند کیت اسپید نیز از اریش آپفل بانوی 93 ساله تاجر و طراح داخلی برای کمپین تبلیغاتی خود برای بهار 2015 استفاده کرده است.

فعالان مطرح در حوزه مد و فشن و اقتصاد از این رویکرد جدید بسیار ابراز خرسندی کرده اند و اظهار داشتند: استفاده از خطوط طبیعی چهره و خنده در حوزه عکاسی و تبلیغات یک نگاه تازه و جانبخش است که به این صنعت طراوت و شادابی فوق العاده‌ای می‌بخشد. هدف دنیای مد و فشن به شور درآوردن و برانگیختن حس و زیبایی است تا مشوق الهام بخشی برای دیگران شود و حالا چه چیزی بهتر از این عکس‌ها می‌تواند الهام بخش و مهیج باشد!

دیگر کافی است که تبلیغات با نشان دادن عکس هایی از جوانان آنها را فرشته‌های مد و فشن صدا بزنند. برای مثال دیدن انسان‌های موفقی که بال فرشته بودن را خودشان خلق کرده و بدست آورده‌اند قبل از آنکه کسی لقب فرشته به آنها بدهد و حرفی برای گفتن از زندگی دارند بسیار دیدنی‌تر و تماشایی‌تر است. مهم‌تر از مسئله سن آن است که بدانیم این افراد قدرتمند حرمت انسان بودن را به معنای واقعی بیان می‌کنند و انسان چیزی فراتر از جسم است.

یکی از فعالان در حوزه مد و فشن در خصوص این حرکت انقلابی گفت: امیداوارم برندهای دیگر نیز از این حرکت و جنبش نو استقبال و استفاده کنند. باید افراد مسن و جوان را در کنار هم در تبلیغات ببینیم تا نشان دهیم سن اهمیت ندارد و هر سنی زیبایی خاص خودش را دارد و این همان مفهوم واقعی زندگی است.

دیلی میل

انتهای پیام/

بهار شهرابی