به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، مجید ناظم‌پور که در دوره‌های یازده تا سیزده جشنواره موسیقی فجر شرکت داشته، پس از چند سال وقفه در سال ۸۸ با اجرای تکنوازی به این جشنواره بازگشت.

ناظم‌پور درباره اجرا در جشنواره فجر گفت: این جشنواره برای من مانند یک خانه قدیمی است. اولین اجرای حرفه‌ایم روی صحنه برای جشنواره موسیقی فجر بوده و خود را مدیون آن می‌دانم.

وی درباره تاثیرات حضور در جشنواره فجر بر کار حرفه‌ای هنرمندان گفت: مهم‌ترین نکته محک خوردن هنرمندان به خصوص هنرمندان جوان در جشنواره‌های اینچنینی است. در این اجرا‌ها اساتید و بزرگان موسیقی حضور دارند و فعالان هنری را نقد می‌کنند و همین امر شاید بزرگ‌ترین درسی است که از جشنواره می‌توان گرفت.

ناظم‌پور ادامه داد: در کنار همه این‌ها هنرمندان جوان در این جشنواره معرفی می‌شوند. در واقع تمرکز هنرمندان، رسانه‌ها و مخاطبان بر جشنواره موسیقی فجر باعث مطرح شدن افراد شرکت کننده می‌شود.

این نوازنده بربط که تجربه شرکت در بسیاری از جشنواره‌های خارجی را دارد در ادامه گفت: هنرمندان جوان می‌توانند بهترین بهره را از حضور در جشنواره موسیقی فجر ببرند، به تماشای سایر برنامه‌های جشنواره بنشینند و جایگاه خود را بسنجند. همچنین آن‌ها می‌توانند از سایر گروه‌ها درس بگیرند.

ناظم‌پور همچنین گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی زحمات فراوانی دارد و از آنجا که شاهد تلاش‌های مسئولین هستم، می‌دانم که با چه دشواری‌هایی سعی در زنده نگه داشتن موسیقی کشور دارند. آن هم در شرایطی که موسیقی در رسانه‌ها جایگاهی که باید را ندارد.

این هنرمند معتقد است در چنین شرایطی هنرمندان جوان باید بهترین استفاده را از فرصت‌های پیش آماده ببرند.

ناظم‌پور هفت سال پیش گروه عود زریاب را تاسیس کرد. وی درباره اهداف تشکیل این گروه گفت: عود زریاب با دو هدف معرفی انواع ساز عود و همنوازی آن‌ها تاسیس شده است. در این سال‌ها تلاش کردم انواع ساز عود باستانی را که به فراموشی سپرده شده بود بازسازی کنم و آن‌ها را مجددا وارد موسیقی ایرانی کنم. اجرای جشنواره امسال هم با همین هدف برگزار می‌شود.

در این اجرا که دوشنبه ۲۷ بهمن ماه ساعت ۲۱: ۳۰ در سالن رودکی ارائه می‌شود قطعات قصه فراغ، وداع، راز ساحل و تمدن خراسان از ساخته‌های مجید ناظم‌پور و قطعه پرواز گنجشک ساخته منیر بشیر اجرا خواهد شد.

در گروه عود زریاب رابعه زند (قانون)، عباس وحیدی‌فر (شهرود)، پدرام وفایی (طرب رود)، غزل رسولی (تحفه العود)، حبیب بخشی (بم عود)، الناز نوتاش، زهره محمدی و هومن شیرعلی (عود)، شاهین عابدی‌زاده (ویلن سل) و محی‌الدین مدنی (‌کوبه‌ای‌) هنرمندانی هستند که در این اجرا به روی صحنه خواهند رفت.

در‌‌ همان روز قبل از اجرای گروه عود زریاب، مجید ناظم‌پور به همراه سامان احتشامی، نوازنده پیانو، دونوازی پیانو و بربط را به روی صحنه می‌برد.

وی درباره این اجرا گفت: مدت‌ها بود که به دنبال یک شریک هنری می‌گشتم تا بتوانم طرح‌هایم را با او به مرحله اجرا درآورم تا اینکه با سامان احتشامی آشنا شدم. او نوازنده توانمند و با ذوقی است و از همکاری با او بسیار لذت می‌برم.

ناظم‌پور در ادامه گفت: در این برنامه که حاصل تعامل ماست اجرای متفاوتی خواهیم داشت. تعدادی از آثار من، سامان احتشامی و آثار بزرگان موسیقی با پیانو و بربط اجرا خواهد شد.

مجید ناظم‌پور روز دوشنبه ۲۷ بهمن ساعت ۳۰ :۲۱ در سالن رودکی با سامان احتشامی دو نوازی خواهد داشت و پس از آن با گروه زریاب در همین سالن به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/