به گزارش هنرآنلاین : به نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، سحر طاهرخانی با تکنوازی پیانو در بخش استعدادهای درخشان جشنواره حضور دارد و سه‌شنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۵ در تالار رودکی به صحنه می‌رود.

وی درباره قطعه‌هایی که در جشنواره می‌نوازد اظهار کرد: سونات سکریابین، اپوس ٢٣ در فا دیز می‌نور را می‌نوازم که ۴ قسمت دارد و این قسمت‌ها از نظر تم ارتباط نزدیکی با هم دارند. این اثر در سال ١٨٩٨ ساخته شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از قطعه‌هایی که در این برنامه می‌نوازم مجموعه اول پرلود‌هاى راخمانینف (اپوس ٢٣) است که در سال ١٩٠٣ تا ١٩٠۴ ساخته شده است. این قطعات خصوصیات موسیقى پیانویى آهنگساز را هر کدام به شکل‌هاى مختلف به نمایش مى‌گذارند. پرلودى که من براى اجرا در جشنواره انتخاب کرده‌ام آخرین قطعه این مجموعه یعنى شماره ١٠ در سل بمل ماژور (Largo) است.

طاهرخانی درباره دلایل انتخاب این قطعه گفت: دلیل اصلى انتخاب این پرلود تنالیته‌ای بود که هماهنگى خوبى با فا دیز می‌نور سونات سکریابین دارد.

این نوازنده پیانو درباره جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: شرکت کردن در این جشنواره برای من بسیار ارزشمند است به این جهت که مى‌توانم هنرم را به نمایش بگذارم و تجربه‌های مهمى به دست بیاورم. جشنواره فجر در ایران بزرگ و شناخته شده است، اما برای من مهم‌تر از همه مخاطبان این جشنواره هستند.

سحر طاهرخانى متولد سال ١٣٧٣ در توکیو- ژاپن، نواختن پیانو را در ٧ سالگى و در تهران آغاز کرد. در ١١ سالگى وارد هنرستان موسیقى تهران شد، زیر نظر امیر صراف نواختن پیانو را فراگرفت و در سال ١٣٩٠ دیپلم خود را از هنرستان دریافت کرد. او از پاییز سال ١٣٩١ در دانشگاه موسیقى هانوفر در آلمان، در کلاس پیانوی پروفسور کریستوفر اوکدن مشغول به تحصیل در رشته نوازندگی و تدریس پیانو است.

این بانوی نوازنده تا کنون چندین اجرا در تهران برگزار کرده که عبارتند از: اجرا در شرکت ژاپنى می‌تسویى (١٣٨٧)، شرکت در دومین جشنواره موسیقى کلاسیک تا معاصر در تالار رودکى (١٣٨٨) و اجرا در کنسرواتوار تهران به مناسبت دویستمین سالگرد تولد فردریک شوپن (١٣٨٨). طاهرخانی سال گذشته در مس‌تر کلاس یورى مارتینف نیز شرکت کرده است.

انتهای پیام/