به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی، منوچهر امینیان نوازنده سنتور که سال‌های آخر عمر را در مسافرخانه‌ها سر می‌کرد، پس از تحمل شرایط دشوار و بیماری ریوی در حالی درگذشت که بار‌ها از مسوولان خواسته بود که کمک حال زندگی او باشند، کمکی که هیچگاه جنبه واقعی به خود نگرفت.

این نوازنده فعال پیش از انقلاب که با هنرمندان بی‌شماری فعالیت داشت، دیروز در مسافرخانه‌ای که شب‌ها در آنجا سر می‌کرد درگذشت.

شاهرخ شهیدی ضمن اعلام این خبر می‌گوید: امینیان به دلیل مشکلات ریوی و ناتوانی در مخارج زندگی خود این اواخر شرایط دشواری را می‌گذراند. شرایطی که او را مجبور کرده بود شب‌ها در مسافرخانه بخوابد و روز‌ها در سفره خانه بنوازد.

وی می‌افزاید: فرزندان او در قید حیات‌اند، اما مشکلات امینیان متعدد بود و هیچ نهادی حاضر به همکاری نشد. وی ۱۵ بهمن ماه درگذشت.

وی از جمله نوازندگانی بود که در بیشتر فیلم‌فارسی‌ها شرکت داشت. در بسیاری از فیلم‌هایی که در آن ایرج (حسین خواجه امیری) خواند، امینیان سنتور نواخت. فیلم‌هایی همچون "سالارمرد‌ها"، "چرخ و فلک"، "تک خال"، "سه قاب"، "سکه شانس" و… از جمله فعالیت‌های او در زمان حیات بودند.

امینیان در دهه ۸۰ در برنامه‌های رادیویی با فضل الله توکل مشغول به همکاری شد، برنامه‌ای که تا این اواخر نیز اجرا می‌شد. جالب است بدانید امینیان تنها با حقوق ۱۸۰ هزارتومان بازنشسته شد! زندگی در پایتخت و مبلغی ماهیانه برای یک ماه زندگی در این شهر پرهزینه!

وی پس از انقلاب برای آنکه بتواند بخشی از درآمدهای خود را تامین کند به حسابداری در شرکت‌های مختلف پرداخت. همچنین برای مدتی نیز به عنوان بازرس با بنیاد سینمایی فارابی همکاری کرد و اما این نامشخص بودن و ناامنی شغلی تا آخر عمر با این نوازنده همراه بود.

گفته می‌شود امینیان مدتی نیز با اکبر گلپایگانی در برنامه‌های زنده قبل از انقلاب فعالیت داشته است.

انتهای پیام/