سرویس تجسمی هنرآنلاین : به‌نوشتهٔ پایگاه خبری گالری هنری "رابرت کلاین" نمایشگاه مشترک شادی قدیریان و تهمینه منزوی، از امروز (۱۷ بهمن) در این مرکز گشایش می‌یابد. هر دوی این هنرمندان از شاگردان مکتب بهمن جلالی بوده و طبعا نقاط اشتراک جز این مورد، دلیل همراهی این دو در نمایشگاه یاد شده است. قدیریان دو مجموعه "قاجار" و "رنگی باش" را به این نمایشگاه فرستاده که البته قاب‌هایی از هر دوی این مجموعه‌ها همزمان در نقاط مختلف جهان و در نمایشگاه‌های دیگری در حال نمایش هستند.

آثار قدیریان در حال حاضر جدا از حضور در نمایشگاه "بانوان عکاس ایران و جهان عرب" در موزه هنرهای زیبای‌‌ شهر بوستون، در نمایشگاه‌هایی چون "موزه لوس آنجلس کانتی"، "مرکز ژرژ پمپیدو" در پاریس و "موزه ویکتوریا و آلبرت" لندن نیز در معرض دید قرار گرفته‌اند و در دل نمایشگاه‌هایی با عناوین مختلف حضور دارند.

اما آثار منزوی که از سه مجموعه او با نام‌های "آینه‌های بازار مشهد"، "تینا" و "عروسان مخبرالدوله" انتخاب شده‌اند، به‌سیاق معمول او بیشتر رویکرد اجتماعی دارند. تهمینه منزوی با وجود اینکه عمر درازی در هنر عکاسی ندارد اما علاوه بر نمایش آثار خود در ایران، نمایشگاه‌های پرشماری را هم در بریتانیا، سوییس، گرجستان و آلمان برگزار کرده و اینک با حضور در کنار شادی قدیریان قرار است آثارش تا هشتم فروردین ماه مهمان گالری "رابرت کلاین" باشند.

گالری "رابرت کلاین" بوستون ایالت ماساچوست یک نهاد خصوصی است که از ابتدای دهه هشتاد به‌همت رابرت کلاین راه اندازی شده و اینک یکی از معتبر‌ترین مراکز عرضه آثار هنری و عکاسی دنیاست. رابرت کلاین خود از چهره‌های شاخص جهانی است که در عرصه عکاسی و هدایت بازار فروش آثار این شاخه هنری فعال بوده و از جمله ۱۳ سال ریاست "شورای جهانی فروشندگان عکس" را در فاصله سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۸ برعهده داشته است.

بی‌گمان حضور این دو هنرمند ایرانی در این مرکز، نقش پررنگی را هم در آینده کاری این دو، و هم در جلب توجه بازار جهانی عکس به هنرمندان ایرانی خواهد داشت.

انتهای پیام/