به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، دوئت گیتار با نوازندگی پارسا سنجری هنرمند نوجوان و پریناز حیدری‌نژاد در بخش استعدادهای درخشان سی‌امین جشنواره بین الملی موسیقی فجر روی صحنه می‌رود.

پارسا سنجری هنرمند نوجوان نوازنده گیتار در این باره گفت: دومین بار است که در جشنواره حضور پیدا می‌کنم و بسیار خوشحالم از اینکه می‌توانم دوباره روی صحنه بروم و به اجرای موسیقی بپردازم.

وی درباره قطعاتی که اجرا می‌کند، توضیح داد: پارت سولوی اجرا ۴ اتود از ویا لوبوس آهنگساز برزیلی است. این آهنگساز ۱۲ اتود دارد که در رپرتوآر‌ها خیلی اعتبار دارند. من از میان آن‌ها ۴ اتود ۵، ۷، ۸ و ۱۰را انتخاب کرده‌ام.

این هنرمند نوجوان اظهار کرد: این قطعات بسیار معروف هستند اما من صرف همین مسئله آن‌ها را برای اجرا انتخاب نکرده‌ام بلکه علاقه شخصی من بیش از معروف بودن قطعات در این انتخابم دخیل بوده است.

وی ادامه داد: اجرا در جشنواره فرصت بسیار عالی است. هم برای من و هم برای حیدری‌نژاد که در این اجرا مرا همراهی می‌کند و پارت شماره ۳ و ۴ از باریوس را می‌نوازد.

سنجری افزود: در بخش دوئت یک کار از بوخاست آهنگساز آلمانی می‌نوازیم و همچنین یک قطعه از دکتر مهرداد پاکباز در سه‌گاه می‌نوازیم.

وی اجرا در جشنواره موسیقی فجر را فرصتی خوب برای نوازنده‌ها دانست و افزود: من سال پیش هم در جشنواره حضور داشتم و به اجرای موسیقی پرداختم. می‌توانم بگویم خیلی عالی بود و خاطره بسیار خوبی از این تجربه برایم باقی گذاشت. به همین دلیل امسال هم با اشتیاق در جشنواره حضور پیدا می‌کنم.

این هنرمند اجراهای بخش بین الملل را از نقاط قوت جشنواره دانست و اظهار کرد: سال گذشته در بخش بین‌الملل اجراهای خوبی روی صحنه رفت که برای مخاطب و اهالی موسیقی تجربه خوبی محسوب می‌شد.

سنجری جشنواره را فرصتی برای بروز استعدادهای نوازنده‌ها دانست و گفت: با اجرا در جشنواره می‌توانیم خودمان را بسنجیم و نقاط قوت و ضعفمان را هم پیدا کرده و آن‌ها را برطرف کنیم.

پارسا سنجری و پریناز حیدری‌نژاد در دوئت گیتار در تالار رودکی روی صحنه می‌روند. این دو هنرمند ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۲۹ بهمن به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

انتهای پیام/