سرویس تجسمی هنرآنلاین : آنچه در نگاه اول در مورد آثار مونا امت‌علی تعجب‌برانگیز است، ابعاد آثار اوست. طراحی‌ها و نقاشی‌های مونا امت‌علی در اندازه‌های بسیار کوچک به تصویر درآمده‌اند و این کیفیت ممتاز و متمایز به کار گرفته شده در کارهاست که آن‌ها را در خور توجه کرده است.

او در طراحی‌هایش، با بهره‌گیری فراوان از خاکستری‌های میان دو طیف سیاه و سفید، به اشیا ساده و پیش‌پا افتاده، شخصیت‌هایی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی می‌بخشد و جهان روزمره و عادی را با کیفیتی کمابیش رازآمیز به تصویر می‌کشد. حساسیت وسواس‌گون او در به کارگیری ابزارش و ساختار هندسی که او در دل کارهایش می‌آفریند حس لطیفی از غرابت را به کارهای او می‌بخشد. در این آثار درونگرا، سکون و آرامش آنچنان با ظرافت به تصویر درآمده‌اند که نحو ه‌ی درک و ارزش گذاری ما را به کل مورد پرسش قرار می‌دهند.

امت‌علی در طراحى‌هاى رنگیش با معطوف کردن توجه و دغدغه‌ی خود به فرم، آن را مورد تحلیل قرار می‌دهد، هر چیز اضافی را می‌زداید، جوهره‌ی نور و طرح را بیرون می‌کشد و در نهایت با انتخاب زاویه‌ی دید، برش زدن، نورپردازی دقیق و نحوه‌ی استفاده از خاکستری‌های رنگی، اشیا و فضا را به صورت الگوهایی از اشکال ساده و فرم‌های هندسی بنیادین نشان می‌دهد و در تصاویرش زندگی یک سر تازه و اسرارآمیزى را به آن‌ها می بخشد و مخاطب را وا می دارد در این نگاه ریزبینانه و موشکافانه با او همراه شود.

انتهای پیام/