به گزارش خبرنگار هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه هنر، دکترعلی زمانی فرد عضو هیأت علمی و مدیر گروه مرمت و احیاء بنا‌ها و بافت‌های تاریخی دانشگاه هنر از طرف شورای سیاستگزاری علمی کنفرانس Terra ۲۰۱۶ به عنوان یکی از اعضای هیات علمی کنگره انتخاب شده است.

این رویداد علمی که به عنوان معتبر‌ترین همایش علمی تخصصی مرتبط در دنیا شناخته شده هر چهارسال یکبار در یکی از کشورهای دنیا برگزار می‌شود. این کنفرانس محلی برای حضور جامعه علمی متخصص در زمینه معماری با خاک است که پیش بینی می‌شود بالغ بر ۸۰۰ متخصص از کشورهای مختلف دنیا در آن حضور یابند.

کنفرانس تحت حمایت ICOMOS-ISCEAH (کمیته بین المللی میراث معماری خشتی و گلین- ایکوموس) و کرسی معماری گلین یونسکو با همکاری مرکز میراث جهانی (WHEAP)، موسسه علمی کرا‌تر CRATerre، و مدرسه عالی معماری گرنوبل برگزار خواهد شد و اعضای هیات علمی آن از بین متخصصین دانشگاهی و علمی حاضر در پنج قاره انتخاب می‌شوند.

در ایران قلعه‌ها و بناهای زیادی از خشت و گل ساخته شده است. آثار به جا مانده در زیر خاک و در همین نزدیکی ارگ‌هایی که نشانگر چندین دوره در ایران بوده‌اند، نشان از معماران زیر دستی است که توانسته‌اند بنایی با خشت و گل را چنان برپا کنند که تا به امروز سر پا بایستد. بزرگ‌ترین و اولین سازه خشتی دنیا در دنیا "ارگ بم" بود که امروز حتی خرابه‌ای از آن را هم بسختی می‌توان دید. شهر اسفراین و قلعه بلقیس در خراسان شمالی یکی دیگر از بزرگ‌ترین مجموعه معماری خشتی و گلی کشور ایران را در خود جای داده است.

دورازه دهمین کنگره بین المللی معماری خشتی و گلین به بررسی این متریال در معماری سنتی و کاربرد مردن آن می‌پردازد.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کنگره جهانی ترا ۲۰۱۶ http: //terra۲۰۱۶. sciencesconf. org مراجعه نمایند.

انتهای پیام/