به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی‎و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، ابوالفضل کاهانی که با نمایش "پذیرایی" در بخش نسل نو این دوره از جشنواره حضور دارد، با اشاره به شکل‌گیری این اثر گفت: این نمایشنامه را در مدت اجرای اثر قبلی‌ام، "جشن بیخودی" در تالار استاد انتظامی نوشتم. شباهت‌هایی میان این دو کار وجود دارد، البته نمی‌خواستم این اتفاق رخ بدهد، ناخواسته چنین شباهتی شکل گرفت. این نمایش بر عکس کار قبلی‌ام، موقعیت و قصه دارد.

او با بیان این‌که نمایش "پذیرایی" در فضای تمرینی می‌گذرد، ادامه داد: این نمایش بدون دکور و با 15 بازیگر اجرا می‌شود. نمایش "پذیرایی" نیاز به تماشاگر دارد و با حضور آنها معنی پیدا می‌کند. شخصیت‌ها جزئی از فضای کارند و نمایش از لحظه‌ای که تماشاگران به سالن می‌آیند، شروع می‌شود.

کاهانی این نمایش را شبیه آثار محیطی دانست و عنوان کرد: در کار قبلی‌ام، اکت‌های زیای داشتیم، اما "پذیرایی" سکوت دارد. با این روش می‌خواهم، بازیگرانم در فرآیندی قرار گیرند که با تماشاگران یکی شوند. در واقع گفت‌و‌گویی خودمانی به مدت بیش از یک ساعت داشته باشیم.

این کارگردان تئاتر در مورد واکنش مخاطبان‌اش نسبت به این نوع از فرم اجرایی توضیح داد: بله، این امکان وجود دارد که تماشاگران اذیت شوند و از سالن بیرون بروند. من این ریسک را می‌پذیرم. می‌توانم این پیش‌آگاهی را قبل از اجرا بدهم.

کاهانی در پایان سخنانش در رابطه با جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: مشخصاً جشنواره فجر، اتفاق مهمی است. بدون شک حضور در این رویداد هنری، فشار خاص خودش را دارد، گریزی از این مسئله نیست. ما تئاتر کار می‌کنیم و باید تحمل خیلی چیزها را داشته باشیم.

نادر فلاح، فروغ قجاگلو، رامین سیار دشتی، علی باقری، معصومه بافنده، مجید یوسفی، سعید زارعی، باسط رضایی، رضا اخلاقی، حمید پازوکی و ... بازیگران این نمایش‌ هستند.

نمایش "پذیرایی"، عصر پنجشنبه نهم بهمن در دو نوبت 16 و 18 در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر 1تا 12 بهمن ماه به دبیری اردشیر صالح‌پور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/