سرویس تئاتر هنرآنلاین: در هر شماره از "تیه‌گراف فجر"، که تاکنون 4 شماره از آن منتشر شده، عکس‌های منتخب دو روز از جشنواره به همراه اطلاعاتی از نمایش به چاپ رسیده است.

در "تیه گراف فجر" به صاحب امتیازی شرکت برخورد نزدیک از چشم سوم؛ نگار ارکانی به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری، مسعود نوروزی مدیرهنری و نغمه ارجمند، امیر خدامی، رضا قاضیانی، الهام محمودی فراهانی و محمد وفایی به عنوان گروه عکاسان تیه گراف فجر و مهسا فدایی، ادیتور، همکاری می‌کنند.

در توضیح واژه "تیه گراف" که در پشت جلد این نشریه منتشر شده، چنین آمده: تیه گراف تنها یک کتاب عکس تئاتر نیست. تولد کتاب عکس نمایش، تجربه شناخته شده‌ای در همه دنیاست، ما چه چیزی تیه‌گراف را از دیگر کتاب‌های عکس تئاتر متمایز می‌کند.

از آن جایی که هنر گرانقدر و فاخر تئاتر صرفاً در زمان اجراء ارزش‌های خود را بیان می‌دارد و راهی جز نفوذ در خاطره برای دوباره سازی نمایش‌های اجرا شده وجود ندارد. بر آن شدیم تا بتوانیم در ابداعی شایسته، مجموعه‌ای را تحت عنوان "تیه گراف" برای تمامی تئاترهای ارزشمند کشور آماده‌سازی و عرضه نماییم و امیدواریم بدین وسیله در جهت ماندگار شدن تصویرهای خوشایندی که چشم‌ها را نوازش می‌کند، قدمی برداشته باشیم و بتوانیم یک تصویر حقیقی از آنچه که روزی زمینه‌ساز تحسین و احساسی خوشایند در بیننده تئاتر بوده است را ثبت کنیم، همچنان که یک اجرای هنرمندانه در تئاتر، قابل باز آفرینی است، عکس‌های درون تیه گراف نیز با ماهیت استاتیک خود زمینه ساز حرکتی ذهنی به منظور یادآوری همه لحظه‌های اجرا شده در تئاتر می‌باشد.

تیه گراف در حکم شناسنامه‌ای برای هر اجرا ارائه می‌گردد و در آن علاوه بر ثبت عکس‌های هنرمندان شاغل در هنر عکاسی تئاتر، امکان ایجاد مسابقه‌ای را برای بهترین عکس‌ها، که همانا گویاترین اثر کل تئاتر اجرا شده می‌باشد، تحت دواری بزرگان عکاسی ایجاد می‌نماید. در عین حال امضای عوامل اجرای نمایش و دست نوشت‌های از این هنرمندان، زیبنده مجموعه به یاد ماندنی تیه گراف خواهد بود تا علاقه‌مندان با در اختیار داشتن تیه گراف، تمامی جنبه‌های ممکن و ارزشمند یک تئاتر اجرا شده را، یکجا، در اختیار داشته باشند.

در این راه تهیه و عرضه مجموعه نفیس "تیه گراف فجر" گام مثبت دیگری جهت ماندگاری و بازآفرینی با شکوه‌ترین رویداد تئاتری کشور می‌باشد.

شرکت برخورد نزدیک از چشم سوم علاقه‌مند و نیازمند همکاری تمامی شما دوست داران تئاتر می‌باشد تا بتواند مجموعه تیه گراف را هر چه پربارتر و زیبنده تر برای نمایش های برتر، عرضه نماید.

انتهای پیام/