به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، گروه چهار فصل در بخش رقابتی جشنواره حضور دارد.

وحید‌پور درباره اجرا در این جشنواره گفت: قطعه نوکامنت ساخته فریدون وزیری اولین اثر ساخته شده در این گروه است که شامل سوئیت ویت و کارمن، رومبا، فور آن هیلت، دانس اسپانیش، نو کامنت، پالادیو و آلبایت است.

وحید وحید‌پور که در بخش رقابتی موسیقی کلاسیک غیر ایرانی در شب دوم سی امین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود معتقد است موسیقی کلاسیک مانند موسیقی پاپ درآمدزا نیست از این رو نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارد.

سرپرست گروه گیتار کلاسیک چهار فصل در این باره گفت: به اعتقاد من تشکیل کار گروهی در هنر و هر فعالیت دیگری علاوه بر اینکه باعث رشد، خلاقیت و تقابل بین نظرات و توانایی‌های افراد می‌شود، همواره باعث زایش و نوگرایی خواهد بود.

وی ادامه داد: با این دیدگاه من و آقای فریدون وزیری از سال ۱۳۸۵ با اجراهای دوئت و تریو سعی در آغاز یک مسیر درموسیقی کلاسیک استان خود داشته‌ایم و در سال ۱۳۸۹ با تشکیل گروه گیتار کلاسیک چهار فصل با حضور آقایان عادل شاهنده و فرخ کارنما به طور جدی‌تر وارد این عرصه شدیم و با اجرا در بیست وهفتمین وبیست و هشتمین جشنواره وهمچنین اجرا در دانشکده هنر ومعماری وچندین کنسرت دیگر به فعالیت خود ادامه دادیم.

این نوازنده درباره حضورش در جشنواره اظهار کرد: جشنواره بین المللی موسیقی فجر بی‌شک بزرگ‌ترین رویداد موسیقایی ایران است و هر نوازنده با این نام آشناست. امسال نیز برای سومین بار است که در چهار سال اخیر جزو شش گروه منتخب بخش موسیقی کلاسیک غیر ایرانی بوده و در جشنواره حضور داریم.

وی در ادامه افزود: بدیهی است برگزاری چنین گردهمای‌های بزرگ هنری بسیار تاثیر گزار خواهد بود البته من در سالهای قبل هم گفته بودم که یکی بزرگ‌ترین مشکلات موسیقی ما اجراست، موسیقی کلاسیک مانند موسیقی پاپ درآمد زا نیست ولی پایه و رکن اساسی آموزش موسیقی است از این رو نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارد. اگر ساز و کار اجرای کنسرت برای این بخش از موسیقی راحت‌تر شود بی‌شک موجب رشد موسیقی خواهد شد.

این هنرمند درباره قطعاتی که اجرا خواهد کرد، گفت: سالهای قبل تمام رپرتوار این گروه شامل قطعات آهنگسازان بزرگ موسیقی کلاسیک بود که با تنظیم برخی از این قطعات توسط آقای شاهنده و اهتمام آقای کارنما در بخش موزیکالیته اجرا می‌شدند ولی در جشنواره امسال برای اولین بار قطعه نوکامنت ساخته آقای فریدون وزیری را اجرا می‌کنیم که اولین قطعه ساخته شده توسط گروه است.

وحید‌پور درباره بخش رقابتی جشنواره نیز تصریح کرد: رقابت در دنیای هنر چندان معنایی ندارد زیرا دو گروه داوری در انتخاب ممکن است نظرات کاملاً متفاوتی داشته باشند چرا که معیارهای زیبایی‌شناسی وهنری با ریاضیات متفاوت است آنچه در این جشنواره‌ها مهم است کشف استعداد‌ها و از آن مهم‌تر حمایت از این افراد و گروه‌ها در تولید و نشرآثار فاخر هنری واجرای کنسرت‌ها است که اگر اینگونه عمل کنیم به یقین هر سال پر بار‌تر از سال قبل خواهیم بود.

گروه موسیقی چهارفصل شنبه ۲۵ بهمن ساعت ۱۸: ۳۰ در سالن رودکی به صحنه می‌رود.

در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، ۲۴ گروه با اجرا در سالن‌های رودکی و برج آزادی با هم رقابت می‌کنند.

سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/