سرویس مد و لباس هنرآنلاین: بابک تلقانی مدیر اجرایی موسسه مد و لباس هنرکده کیمیای سحر در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: موسسه کیمیای سحر جزء اولین موسسات تک منظوره هنری است که با مجوز کارگروه ساماندهی مد و لباس تاسیس شده و موضوع فعالیت آن طراحی و دوخت و برگزاری نمایشگاه های مد و لباس است.

تلقانی افزود: مدیر موسسه، سحر تلقانی، موضوع برگزاری جشنواره مد و لباس اسلامی- ایرانی را با سفارت ایران در امارات متحده عربی مطرح کرد و این موضوع به شدت با استقبال مسئولان سفارت مواجه شد. برگزاری این جشنواره با هماهنگی سفارت ایران در امارات، کارگروه ساماندهی مد و لباس، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و باشگاه ایرانیان دبی که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه این نمایش لباس ویژه بانوان است افزود: این پروژه شامل چند بخش است. بخش اول به نمایش مد و لباس ایرانی در گذر زمان اختصاص دارد و لباس‌هایی از دوره‌های ایلامیان، هخامنشی و...تا دوره جمهوری اسلامی نمایش داده می‌شود. آثار این مجموعه توسط یک گروه به سرپرستی سحر تلقانی انجام شده و با مطالعاتی که در کتاب‌ها و تصاویر از لباس بانوان ایرانی وجود داشته طراحی شده است.

تلقانی ادامه داد: آشنایی و آشتی با فرهنگ ایرانی بخش دیگری از این نمایش است و لباس اقوام ایرانی مانند آذربایجان، کردستان، گیلان و مازندران، جنوب ایران و... نمایش داده می‌شود. در بخش سوم هم لباس‌های مدرن و امروزی شامل مانتو، چادر و پوشش سر نمایش داده می‌شود.

او با بیان اینکه بخشی از جشنواره به نمایش لباس سایر طراحان ایرانی اختصاص خواهد داشت افزود: از طراحانی که تاکنون با کارگروه ساماندهی مد لباس همکاری داشته‌اند دعوت می‌کنیم آثار خود را برای حضور در نمایشگاه ارائه دهند. طراحان می‌توانند تا 10 بهمن تصویر آثار خود را به آدرس kimiasahar@gmail.com ارسال کنند یا به سامانه 10001727877379 پیامک بزنند. این بخش ویژه مانتو است و آثاری که مورد تایید بنیاد ملی مد و لباس هستند با نام و معرفی طراح نمایش داده می‌شود.

نخستین جشنواره مد و لباس دبی از 16 تا 19 بهمن ماه در باشگاه ایرانیان دبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/