به گزارش هنرآنلاین : به نقل از ستاد خبری سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، سپیده مشکی یکی از هنرمندانی است که در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر با تک نوازی سه تار در بخش نسل دیگر حضور دارد و قرار است در دستگاه شور تکنوازی داشته باشد.

این هنرمند که از سال ۶۷ آموزش موسیقی را شروع کرد درباره حضورش در جشنواره گفت: پیش از این در جشنواره‌های یکی - دو سال اخیر از بخش نسل دیگر جشنواره موسیقی فجر تعاریفی شنیده بودم و می‌دانستم در این بخش با گزینش و دقت بیشتری به مسائل موسیقی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: سال گذشته و امسال تکنوازی هم به این بخش از جشنواره افزوده شده است که به نظرم بسیار مفید خواهد بود.

مشکی که نخستین بار است در جشنواره موسیقی شرکت می‌کند درباره کاری که به اجرا خواهد گذاشت اظهار کرد: در این جشنواره اجرای من یک رپرتوار موسیقی اصیل ایرانی است و تکنوازی در دستگاه شور که ساختار این تکنوازی از قبل طراحی شده و قطعات ضربی برای همین اجرا ساخته شده است اما جزئیات آن بداهه خواهد بود.

وی تاکید کرد: در واقع تلاشم بر این است که با بیان شخصی خودم دستگاه شوری بنوازم که با ذهنیت سپیده مشکی بازگو می‌شود.

این هنرمند درباره بخش نسل دیگر در جشنواره تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این بخش جذب مخاطبان خاص به این دسته از اجراهای جشنواره است؛ مخاطبانی که در واقع شنوندگان جدی و اصلی موسیقی هستند.

مشکی ادامه داد: قرارگیری چنین بخشی در جشنواره فرصت خوبی برای نوازندگان و آهنگسازان است. امیدوارم این بخش در جشنواره تداوم باشد و فقط به دو یا سه سال خلاصه نشود چرا که فکر می‌کنم همه فعالان موسیقی علاقمندند که در یک فضای مناسب و درست با حفظ و رعایتشان و منزلت هنری کارهای تاثیر گزاری برای علاقه مندان ارایه کنند.

وی معتقد است قرارگیری بخش نسلی دیگر درجشنواره به خصوص جای دادن تکنوازی می‌تواند بسیار تاثیر گزار باشد چرا که ماهیت موسیقی ایرانی در تکنوازی است که به طور کامل متجلی می‌شود.

سپیده مشکی شنبه ۲۵ بهمن ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌رود.

بخش نسلی‌دیگر در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر میزبان سیزده هنرمند و گروه خواهد بود که همگی در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌روند.

سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/