سرویس تجسمی هنرآنلاین : گویا این رویداد جالب توجه، آغاز همکارى آریا اقبال و سلمان متین فر مدیران گالرى هاى آریا و آب انبار براى برپایى سلسله نمایشگاههایى ست که هنر مدرن ایران از دهه ۴٠ به این سو را ورق خواهد زد.

سیراک ملکونیان، هنرمند پیشگام و پیشکسوت ۸۴ ساله که سالیان درازى ست مقیم کاناداست براى برپایى این رویداد باشکوه به تهران سفر کرده است و ممکن است تا پایان نمایشگاه در تهران بماند.

این نمایشگاه که ١٠ تا ٣٠ بهمن دایر خواهد بود در دو بخش ارائه شده است: در گالرى آریا آثار متاخر ملکونیان که تا نیمه دهه ۵٠ شمسى را در بر مى گیرد و در گالرى آب انبار آثار ۴٠ سال اخیر ایشان به تماشا خواهد بود.

سیراک ملکونیان متولد ۱۳۰۹ در روستای فردون اراک، نزدیک به ▪ ۱۴نمایشگاه انفرادی در ایران، فرانسه، یونان، آمریکا و کانادا، همچنین ▪ ۴۰ نمایشگاه گروهی در ایران، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، پاکستان، آلمان، سوییس، کانادا و ارمنستان را در کارنامه دارد.

کسب جایزه نخست دوسالانه پاریس (۱۳۳۸)، جایزه نمایشگاه نقاشان معاصر ایران در مرکز فرهنگی ایران و آمریکا (۱۳۳۵ (و جایزه بزرگ سلطنتی در اولین بی‌ینال نقاشی تهران (۱۳۳۷) از دیگر افتخارات این هنرمند است.

انتهای پیام/