سرویس تجسمی هنرآنلاین : عصر جمعه ١٠ بهمن نگارخانه اثر، زندگی را نمایش می‌دهد که چیدمان پاپیه ماشه رضا لواسانی ست.

این گالرى در متن اطلاع رسانى این رویداد اعلام کرده است: «چیدمان پاپیه ماشه رضا لواسانی، روایتی تغزلی از شکوه و جبروت زندگی و گذر زمان است. این نمایش که حاصل سه سال زندگى هنرمند است، در ادامه نمایش‌های قبلی او، باز نمایاننده باور دایم او به زایش و ادامه چرخه حیات است که به زبان ویژه دیداریش، طراحی و اجرا شده است.»

رضا لواسانی متولد ١٣۴٠ در تهران است؛ او که در رویدادهای معتبر هنری نظیر آرت فرهای کانتمپورِری استانبول و دو دوره آرت دوبی از سوی گالری اثر شرکت داشته، برگزیده جوایز بر‌تر چهارمین دوسالانه مجسمه، ششمین دوسالانه بین‌المللی تصویرگری، کنکور نوما، توکیو ژاپن و... شده است. لواسانى را مجسمه‌ساز، تصویرگر، نقاش و طراح صحنه مى شناسند که طراحی صحنه و ماسک برای تئا‌تر، تصویرگری ۳۵ عنوان کتاب در داخل و خارج از ایران، برندهٔ چندین جایزهٔ داخلی و بین‌المللی نگارش مقالات مختلف در زمینهٔ تصویرگری و نقاشی، نگارش طرح درس برای فیلم‌های آموزشی در زمینهٔ طراحی و نقاشی و از جمله فعالیت‌های او محسوب می‌شوند. تصویر آثار این هنرمند در کتاب گرافیک معاصر ایران در هلند، مجلهٔ وروم انگلستان و تقویم یونسکو به چاپ رسیده است. سال ١٣٩٠ مجسمه‌های عظیم رضا لواسانى با عنوان «حیرت» با الهام از اشعار حافظ و مولانا در گالرى اثر به تماشا درآمد که با استقبال شایان توجه روبرو شد.

نمایشگاه تازه لواسانى، عصر جمعه ١٠ بهمن افتتاح و تا ٢٠ اسفند ماه در نگارخانه اثر واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبروی خانه هنرمندان، شماره ١۶ دایر خواهد بود.

انتهای پیام/