سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "چاپ پنجم" رمان جشن بی معنایی اثر میلان کوندرا به ترجمه قاسم صنعوی در نشر بوتیمار منتشر شد.

این کتاب در 7 بخش تنظیم شده است: بخش اول: قهرمان‌ها معرفی می‌شوند، بخش دوم:نمایش عروسکی،بخش سوم:آلن و شارل غالبا به مادرشان فکر می‌کنند،بخش چهارم:همه در جست و جوی خوش خلقی‌اند، بخش پنجم: پر کوچکی زیر سقف شناور بود، بخش ششم:سقوط فرشتگان و بخش هفتم:جشن بی معنایی.

هر کدام از این بخش‌ها نیز به چند اپیزود تقسیم می‌شوند. در اپیزود اول از بخش نخست چنین می‌خوانیم: "ماه ژوئن بود. خورشید صبحگاهی از پشت ابرها بیرون می‌آمد و آلن به کندی از یکی از خیابان‌های پاریس می‌گذشت. دخترهای جوانی را نظاره می‌کرد که همه ناف برهنه‌شان را در لباس‌های خاصی که پوشیده بودند نشان می‌دادند. آلن مسحور شده بود ؛ مسحور و حتی منقلب: مثل این که قدرت فریبندگی آن‌ها دیگر نه در تن‌شان بلکه در آن زیبایی قرار گرفته در میانه پیکر، متمرکز می‌شد..."

این کتاب در 144 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و با قیمت11500 تومان منتشر شده است.

از سوی دیگر"تاریکی مطلق" اثر استیون کینگ با ترجمه زهرا پناهی به چاپ رسید.

کتاب "تاریکی مطلق" که نسخه اصلی آن با عنوان "Full Dark, No Stars" در سال 2010 میلادی منتشر شده، شامل سه داستان با عناوین "معامله منصفانه"، "یک ازدواج موفق" و "گربه جهنمی" است.

در داستان تاریک و جذاب "معامله منصفانه"، کینگ خواننده را با استریتر - مردی مبتلا به سرطان- آشنا می‌سازد. او که برای افزایش طول عمرش حاضر است دست به هر کاری بزند، معامله‌ای عجیب با فروشنده دوره‌گردی انجام می‌دهد، فروشنده‌ای که کارش افزایش و تمدید چیزهاست. اما برای هر معامله، قیمتی گزاف باید پرداخت.

در داستان "یک ازدواج موفق"، خواننده با این سؤال روبه‌رو می‌شود: آیا امکان شناخت واقعی هر کسی وجود دارد، حتی آنان که بسیار دوست‌شان داریم؟ زمانی که شوهر دارسی به یکی از سفرهای کاری‌اش رفته، دارسی در پی یافتن باتری به گاراژ خانه می‌رود و پای‌اش به جعبه‌ای در زیر میز می‌خورد. این اتفاق کوچک، او را به کشف اسرار تاریک و وحشتناک شوهرش پس از بیست و پنج سال ازدواج سوق می‌دهد. چه کار می‌کردید اگر مردی که همیشه آراسته و مرتب است، همان مردی نباشد که شما فکر می‌کنید می‌شناسید؟ و حالا او در راه بازگشت به خانه است...

استیون کینگ که تا امروز آثار متنوعی را در ژانر وحشت به رشته تحریر درآورده در کشورهای انگلیسی زبان هواداران بی‌شماری دارد و آثارش سال‌ها است که در رده پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین آثار ادبی جهان قرار گرفته است. همچنین بسیاری از آثار او توسط کارگردان‌های مطرح به فیلم سینمایی تبدیل شده است.

انتشارات افراز تاکنون کتاب‌های "برج تاریک" (سه جلد)، "سواری مرگ"، "امیدهای جاودان بهاری"، "بلیز"، "تلفن همراه"، "هر آنچه دوست داری از دست خواهی داد"، "خواهران کوچک ایلوریا و مرد کت‌شلوارمشکی" و "مسیر سبز" را از اثار استیون کینگ منتشر کرده است.

کتاب داستانی "تاریکی مطلق" ‌در 229 صفحه در 1100 نسخه و بهای 13500 تومان روانه بازار خواهد شد.

همچنین مهر خبر انتشار دو کتاب را در هفته ای که گذشت رسانه‌ای کرد.

نسخه‌های چاپ دوم رمان پلیسی "سین مثل سودابه" نوشته کاوه میرعباسی توسط نشر افق وارد بازار نشر شد و رمان "قتل در خانه کشیش" اثر آگاتا کریستی توسط انتشارات هرمس به چاپ سوم رسید.

رمان "سین مثل سودابه" که پاییز امسال منتشر و رونمایی شد، به تازگی به چاپ دوم رسیده است. این رمان اولین عنوان از هفتگانه‌ای پلیسی است که این مترجم قصد نگارش آن را دارد.

خلاصه داستان این رمان به این ترتیب است که رستم بعد از چند سال، هنوز به سودابه عشق می‌ورزد و کارآگاهی می‌خواهد که دلبرش سودابه را پیدا کند. کارآگاه نیز درگیر ماجرا و اتفاقاتی آمیخته با هویت‌های جعلی، دلهره، دسیسه و مرگ مشکوک می‌شود. سودابه نیز مانند سایه می‌گریزد...

میرعباسی که سال‌ها به ترجمه رمان‌های پلیسی اشتغال داشته، این بار قلم به دست گرفته و مشغول تالیف داستان‌های خودش شده است. چاپ دوم "سین مثل سودابه" با ۲ هزار نسخه وارد بازار نشر شده است.

رمان "قتل در خانه کشیش" یکی از آثار جنایی آگاتا کریستی نویسنده معروف ادبیات جنایی جهان است که توسط مجتبی عبدالله‌نژاد ترجمه شده است. انتشارات هرمس چند سال است که به انتشار ترجمه آثار آگاتا کریستی و دیگر نویسندگان ادبیات پلیسی و جنایی جهان در قالب مجموعه "کتاب کارآگاه" اشتغال دارد.

آگاتا کریستی خالق شخصیت‌های داستانی معروف چون هرکول پوآرو و مادام مارپل است که با اقتباس از رمان‌های او با محوریت این شخصیت‌ها، فیلم‌ و سریال‌های مختلفی تولید شده است. "قتل در خانه کشیش" یکی از رمان‌های اوست که ترجمه فارسی‌اش با ۳۰۸ صفحه به چاپ رسید.

چاپ اول ترجمه این رمان در سال ۸۸ وارد بازار نشر شد. نسخه‌های دومین چاپ آن نیز در سال ۹۰ منتشر و عرضه شدند. چاپ سوم این کتاب نیز به تازگی با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه وارد بازار نشر شده است.

انتهای پیام/