سرویس تئا‌تر هنرآنلاین : حسین میرزایی نویسنده و کارگردان نمایش "به لی لی پوت خوش آمدید"از جمله آثار پذیرفته شده به بخش مرور و برگزیدگان مناطق سی و سومین جشنواره بین‌الملل تئا‌تر فجر در رابطه با این نمایش به هنرآنلاین گفت: این نمایش فضایی دارد به نام لی لی پوت که در آن اتفاقاتی می‌افتد که می‌توان گفت؛ به نوعی بازی درمانی است بر این اساس در این نمایش فردی به نام گالیور روانشید که عنوان رئیس را در این نمایش دارد به همراه همکار خود افراد را دورهم جمع می‌کند تا در رابطه با یک مسئله و معضل اجتماعی صحبت کنند.

کارگردان نمایش "به لی لی پوت خوش آمدید"در توضیح این مطلب افزود: شخصیت‌های نمایش داستان‌هایی را با موضوعیت مسائلی که در افسردگی اجتماعی موثر هستند مطرح می‌کنند. به این ترتیب نفر اول شروع به تعریف داستانی می‌کند و بقیه بازیگران آن داستان را ادامه می‌دهند.

میرزایی ادامه داد: داستانی که توسط شخصیت‌های نمایش تعریف می‌شود حول محور خیانت‌های زن و شوهری می‌چرخد و از نگاه‌های مختلف روایت می‌شود.

این هنرمند یادآور شد: اگرچه محوریت داستان خیانت است اما مضامین و پی رنگ‌های جانبی هم دارد، به عنوان مثال یکی از این پی رنگ‌های جانبی که در نمایش مست‌تر است این است که در جامعه ما و جوامع شبیه ما آدم‌ها در جایی نیستند که دوست دارند باشند و من بسیارعلاقمند بودم که روی این موضوع کار کنم اما در این زمینه خیلی مانور ندادم به همیمن دلیل موضوع در اثر مست‌تر است و در کار خیلی پر رنگ نیست.

او درباره فرم و شیوه اجرای نمایش هم توضیح داد: شیوه اجرا در زمینه بازیگری کاملا رئال است و مقداری هم به بحث تئا‌تر مستندگونه ورود می‌کند، بنابراین شیوه بازیگری ما کاملا بر مبنای باورپذیری صرف مخاطب استوار است و خیلی وارد دنیای خیال‌پذیری مخاطب نمی‌شویم.

کارگردان نمایش لی‌لی پوت در بخش دیگری گفت: ما علی‌رغم تمام مشکلاتی که داشتیم گروه خود را به جشنواره رساندیم و سعی کردم این باور را در گروه نمایش خود که اکثرا جوان هم هستند، به وجود آوریم که یک بازیگر می‌تواند در اولین حرکت تئاتری خود به جشنواره فجر وارد شود و به این ترتیب خود را بهتر بشناسند اما فکر می‌کنم به دلیل سختی‌ها، مصائب و جریاناتی که به لحاظ روحی و فکری بر ما وارد می‌شود دست کم تا ده سال دیگر شهر من در فجر کاری نداشته باشد.

انتهای پیام/