سرویس تئاتر هنرآنلاین: در نخستین روز جشنواره سی‌وسوم تئاتر فجر، چهارشنبه یکم بهمن‌ماه نمایش‌های "مرگ فروشنده" به کارگردانی نادر برهانی‌مرند و "دیده‌بانان" به کارگردانی محمدرضا خاکی به ترتیب در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر و تالار چهارسو روی صحنه می‌روند.

"مرگ فروشنده" از تهران در قالب بخش‌های مسابقه بین‌الملل و مرور تئاتر ایران در سال 1393، ساعت 20 به مدت 120 دقیقه و نمایش "دیده‌بانان" نیز از تهران در دو نوبت 18:30 و 20:30 به مدت 100 دقیقه، در قالب بخش‌های مسابقه بین‌الملل و مرور تئاتر ایران در سال 1393، اجرا می‌شود.

تالار حافظ در نخستین روز جشنواره سی‌وسوم میزبان نمایش "بیرون پشت در" نوشته ولفانگ بورشرت به کارگردانی ایمان اسکندری از تهران است. این نمایش در دو نوبت 17 و 20 به مدت 100 دقیقه در قالب بخش‌های مسابقه بین‌الملل و مرور تئاتر ایران در سال 1393، روی صحنه می‌رود.

سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در اولین روز جشنواره میزبان نمایش "به اتفاق خانواده" به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی از تهران است. این نمایش در دو نوبت 18 و 20 به مدت 60 دقیقه در قالب بخش‌های نسل نو و مسابقه تازه‌های تئاتر ایران روی صحنه می‌رود.

نمایش "بیتل‌ها" نوشته محمد چرمشیر با کارگردانی مهدی سالاری از کرمانشاه ساعت 17 و 19 به مدت 50 دقیقه در قالب بخش‌های برگزیدگان مناطق و مسابقه مرور تئاتر ایران اجرا می‌شود.

تماشاخانه مهر حوزه هنری نیز در نخستین روز جشنواره سی‌وسوم تئاتر فجر ساعت 16 و 18 به مدت 70 دقیقه، میزبان نمایش "کسی دست به عصا توی شکم راه نمی‌رود" نوشته صابر محمدی به کارگردانی علی شفیعی از گچساران است. این نمایش در قالب بخش‌های برگزیدگان مناطق و مسابقه مرور تئاتر ایران اجرا می‌شود.

در نخستین روز سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، 7 نمایش خیابانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر، باغ هنر (خانه هنرمندان ایران) و محوطه برج میلاد روی صحنه می‌رود.

نمایش‌های "تابوتی له تاوان" به نویسندگی و کارگردانی عزیز زادسر ساعت 16، "نگرانم" به نویسندگی و کارگردانی احمد صمیمی ساعت 16:30، "ذات انسان در طبیعت" به نویسندگی و کارگردانی سوران حسینی ساعت 17 و "آگهی فروش، استخدام" نوشته علی ضامنی و کارگردانی مسعود مهرابی ساعت 20، در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

نمایش‌های "آقای سیگار" به نویسندگی و کارگردانی علی اصغر خطیب زاده ساعت16 و "نی نی اخاذه و مداد رنگی" نوشته کاوه مهدوی و کارگردانی مریم خاکسار تهرانی ساعت 16:30 در محوطه باغ هنر اجرا می‌شود.

نمایش "ستاره" نوشته سامان خلیلیان کاری گروهی از شهر پیشوا ساعت 18 در محوطه برج میلاد اجرا می‌شود.

انتهای پیام/