به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، در ابتدای این مراسم علی اصغری در مورد ایده این فیلم گفت: ایده و طرح کار از محمود قدیمی بود. نسخه اولیه فیلمنامه را نیکی کریمی با نامی دیگر نوشته بود و پروانه ساخت هم دریافت کرده بود. سال گذشته از من دعوت به همکاری کردند. ۹ ماه طول کشید تا به نتیجه برسیم و در حین کار نیز تغییراتی در فیلمنامه داشتیم. پس از آن کار آغاز و ۴۰ روز فیلمبرداری داشتیم.

در ادامه لیلا زارع در مورد این تجربه گفت: همکاری خیلی خوبی بود، من در این کار خیلی چیز‌ها یاد گرفتم و کار کردن با نیکی کریمی برایم خیلی لذت بخش بود.

وی در مورد داستان فیلم و نقشش در این قصه گفت: قصه این فیلم یک قصه اجتماعی است و من نقش زن یک خانواده کوچک سه نفری را بازی می‌کنم.

در ادامه محمدرضا فروتن در مورد قصه و نقشش عنوان کرد: نقش مردی را دارم که در بحران‌های مالی قرار گرفته و فشارهای اقتصادی و مسائل مالی که در اثر یک کلاهبرداری برایش اتفاق می‌افتد زندگی و رابطه‌اش با همسرش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی در مورد تجربه کار کردن با نیکی کریمی اظهار کرد: سال‌ها است که با نیکی کریمی رابطه دوستانه‌ای دارم و بسیار باعث خوشحالی‌ام بود که در کاری حضور داشته باشم که او در مقام کارگردان آن فیلم باشد.

پس از پخش ۳ دقیقه از فیلم "شیفت شب" زارع در مورد بازی با بازیگر کودک فیلم گفت: کودک بسیار باهوشی بود. هر چند که بچه‌ها معمولا سر کار خیلی زود خسته می‌شوند اما او نسبت به سایر کودکانی که تا به حا تجربه بازی با آن‌ها را داشتم بسیار با استعداد‌تر بود و کار کردن با او اصلا سخت نبود.

در ادامه اصغری در مورد فضای قصه تصریح کرد: قصه بیانگر حال و هوای زنی است که زندگی آرامی دارد اما با خبری که به او می‌دهند متوجه می‌شود که قرار است با یک طوفان مواجه شود و آرامشش به هم می‌ریزد. این قصه شاید غم‌انگیز باشد اما تلخ به آن معنا که حاوی ناامیدی و سیاه‌نمایی باشد، نیست.

پس از آن زارع در پاسخ به پرسش احسان کرمی مجری برنامه مبنی بر اینکه چقدر به دریافت سیمرغ چشم دارید، گفت: وقتی آدم کار می‌کند، بیشتر به کیفیت کار می‌اندیشد و مهم نتیجه آن است که روی پرده می‌بیند. من فیلم را هنوز کامل ندیده‌ام اما چند سکانسی را که دیدم خیلی دوست داشتم.

وی اذعان داشت: به هر حال دریافت سیمرغ و هر جایزه دیگری برای هر کسی خوشایند است، اما تا وقتی همه کار‌ها را نبینی نمی‌توانی قضاوت کنی که کدام کار شایسته سیمرغ است.

در ادامه فروتن نیز در مورد دریافت سیمرغ عنوان کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر کسانی جایزه دریافت کرده‌اند که موجب شده سیمرغ معنی‌اش را برایم از دست بدهد. حتی در مورد این افراد این ذهنیت به‌وجود می‌آید که دریافت جایزه از سوی آن‌ها سفارشی است. امیدوارم امسال این‌گونه نباشد و کسانی که لایق دریافت سیمرغ هستند آن را کسب کنند. اینکه یک نفر سیمرغ بگیرد و همه تعجب کنند نشانگر نادرست بودن این انتخاب است.

وی افزود: یک زمانی به دریافت سیمرغ فکر می‌کردم. در واقع در مورد برخی کار‌ها فکر می‌کردم که باید دیده شود و آن را کاری خوب و درخور توجه می‌دانستم، اما فکر می‌کنم کارهای خیلی خوبی وجود داشته‌ که دیده نشده و مهجور مانده است.

پس از آن لیلا زارع در مورد قشر مخاطب این فیلم بیان کرد: "شیفت شب" فیلمی است که دیدن آن برای همه افراد خوب و خوشایند است. هر کس که ان را ببیند لذت می‌برد. مربوط به گروه یا قشر خاصی نیست. مشابه داستانش را بسیار زیاد در جامعه دیده‌ایم.

اصغری نیز در این رابطه شرح داد: "شیفت شب" فیلمی است که تمام اعضای خانواده به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند. این فیلم حاوی هشداری است مبنی بر اینکه سعی نکنیم طبقه خانواده‌مان را تغییر دهیم.

در ادامه این مراسم در پاسخ احسان کرمی در مورد پیش‌بینی استقبال از فیلم فروتن گفت: من فیلم را ندیده‌ام و اصلا نمی‌توانم حتی حدس بزنم که چقدر مورد توجه و رضایت مخاطبان قرار خواهد گرفت.

اصغری در این رابطه اظهار کرد: می‌توانم بگویم "شیفت شب" متفاوت‌ترین کار نیکی کریمی و جزو کارهای خوب جشنواره است. پس از آن در پاسخ به درخواست احسان کرمی مبنی بر بیان جمله‌ای در تبلیغ این فیلم، لیلا زارع گفت: فکر می‌کنم امسال جشنواره پررونقی داشته باشیم و بهتر است که همه فیلم‌ها ببینیم.

اصغری اظهار کرد: شیفت شب یک درد مشترک است و بازخورد خیلی خوبی پیدا می‌کند. این فیلم کار متفاوتی است و به گفته خود نیکی کریمی به شدت از سینمای او فاصله گرفته است.

فروتن نیز در این رابطه بیان کرد: باید فضای مناسب برای فیلم‌هایی که توان این را دارد که با مخاطب ارتباط برقرار کند فراهم شود. بعضی فیلم‌ها پتانسیل و توان دارند که بیشتر راجع به آن‌ها حرف زده شود و دیده شوند.

وی افزود: امیدوارم شرایط و امکانات برای این فیلم، به اندازه حرفی که دارد مهیا شود تا مردم ببینند و لذت ببرند. در پایان شعار این فیلم که جمله "آیا بهتر نیست که بیشتر بدانیم؟" بود، توسط لیلا زارع بیان شد و محمدرضا فروتن نیز از پوس‌تر فیلم رونمایی کرد.

انتهای پیام/