به گزاش هنرآنلاین: به نقل از فرهنگسرای نیاوران گروه آوای شورانگیز در ششمین کنسرت پیش روی خود قصد دارد تصانیف و آوازهای قدیمی از استادان بزرگ موسیقی ایران زمین نظیر امیرجاهد، پرویز یاحقی و علی اکبر شیدا را اجرا کند.

گروه آوای شورانگیز با هدف معرفی موسیقی کلاسیک ایرانی به بانوان در اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ به سرپرستی آوا پازوکی تشکیل شد. این گروه از زمان تاسیس تا کنون، پنج اجرای موفق برای بانوان در فرهنگسرای نیاوران داشته است.

آوا پازوکی سرپرست و خواننده این گروه در سال ۱۳۶۲ در خانواده‌ای منتسب به خاندان هنر موسیقی (نوه غلامحسین ظهیرالدینی و نتیجه باقرخان رامشگر نوازنده بی‌بدیل کمانچه و از نوادگان آقا حسین قلی و علی اکبرخان فراهانی پدیدآورنده ردیف در موسیقی ایران) در تهران چشم به جهان گشود. ابتدا نزد مادرش با موسیقی کودک و بعد با مبانی موسیقی و سپس با ساز پیانو، به صورت گام به گام آشنا شد و از سن ۱۴ سالگی فراگیری تصنیف‌های قدیمی را شروع کرد و سپس ردیف‌های آوازی را نزد پدر و مادر خویش آموخت.

او جهت آشنایی با ریتم نزدیک به پنج سال نزد استاد محمد اسماعیلی تنبک نواز شهیر تهرانی به نواختن این ساز پرداخت و بعد‌ها به دلیل علاقه‌مندی به سازهای مضرابی (همانند تار) از اساتیدی همچون مجید درخشانی، کیوان ساکت و بهروز همتی بهره‌مند شد.

او پس از ورود به دانشگاه، تحصیلات خود را در رشته موسیقی ادامه داد و در زمینه آواز از اساتیدی همچون خانم فاطمه واعظی (پریسا) و نصرالله ناصح‌پور، بهره بسیار برد. پازوکی از سال ۱۳۸۰ به صورت جدی همکاری خود را با ارکس‌تر جوانان وزیری به رهبری کیوان ساکت و سپس با ارکس‌تر بانوان ایران به رهبری بهناز ذاکری شروع کرد و به اجرای بیش از ۳۵ کنسرت در تالار وحدت و رودکی و فرهنگسرای تهران و شهرهای بزرگ ایران پرداخت.

پوی به دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سالن اجلاس کنفرانس اسلامی به مناسبت روز زن و نقش زن در تمدن جهان کنسرتی را با همکاری ارکستر بانوان اجرا کرد.

نوازندگان گروه آوای شورانگیز عبارتند از ملودی پازوکی (پیانو)، پدیده احرارنژاد (تار)، آوا ایوبی (عود و تارباس)، شیما بلوکی فر (کمانچه) و نازنین پدرثانی (تمبک و دف)، آوا پازوکی (آواز) و شراره ظهیرالدینی (گوینده).

کنسرت گروه آوای شورانگیز پنجشنبه دوم بهمن ماه ساعت ۲۰ در سالن خلیج فارس به روی صحنه می‌رود. علاقمندان جهت تهیه بلیت می‌توانند با شماره‌های ۰۹۳۰۳۱۳۲۲۸۴ - ۲۲۸۰۳۶۳۱ - ۲۲۲۲۴۲۲۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام/