به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین الملی موسیقی فجر، گروه کر آوای ماهان از استان تهران در بخش رقابتی آواز جمعی این دوره از جشنواره شرکت می‌کند.

نیما فاتحی سرپرست گروه کر آوای ماهان درباره جشنواره موسیقی فجر گفت: این جشنواره برای گروه‌های جوان چند مزیت دارد. اول اینکه مسئولیت کارهای اجرایی را از دوش گروه‌ها و افراد بر می‌دارد و هنرمندان می‌توانند بدون درگیری با مشکلات اجرایی به تمرین‌ها و برنامه‌های هنری خود بپردازند و دغدغه نداشته باشند. جشنواره سالن اجرا را تامین می‌کند و تبلیغات را هم انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: مخاطبان خیلی راحت از اجرای گروه‌ها با خبر می‌شوند و به تماشا می‌آیند. برای گروه‌های موسیقی جوان بخصوص ما که موسیقی کلاسیک کار می‌کنیم خیلی سخت است که بتوانیم تبلیغات مناسبی داشته و مخاطبان زیادی را از اجرایمان باخبر کنیم.

سرپرست گروه آوای ماهان افزود: از طرف دیگر گروه ‌های موسیقی مختلف از ژانرهای مختلف را کنار هم قرار داده و باعث می‌شود کارهای دیگر دوستان را هم بشنویم و خودمان را هم ارزیابی کنیم.

فاتحی جشنواره را بهترین فرصت برای محک زدن گروه‌های جوان دانست و گفت: در برگزاری جشنواره هم داوران و کار‌شناسان که همه از استادان برجسته موسیقی هستند می‌توانند با کیفیت کار گروه‌های جوان و نقاط و قوت و ضعف آن‌ها آشنا شوند و هدایتشان کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند اشراف بیشتری به وضعیت نسل جدید و آینده موسیقی کشور پیدا کنند و برنامه ریزی‌های بهتری داشته باشند.

وی افزود: گروه‌های جوان هم سطح کار خودشان را با گروه‌های دیگر می‌سنجند و می‌توانند در آینده مسیر دقیق‌تر و بهتری برای خودشان ترسیم کنند.

این نوازنده تصریح کرد: به جز ایام برگزاری جشنواره، واقعا هیچ فرصت دیگری برای آشنایی و مشاهده اجرای زنده گروه‌های دیگر نیست و به همین دلیل جشنواره از این جهت هم برای گروه‌های جوان فرصت مغتنمی است.

سرپرست گروه کر آوای ماهان یکی از نقاط قوت جشنواره را حضور داوران زبده دانست و اظهار کرد: بسیار خوشحالم کسانی آثار را مورد بررسی قرار دادند که همه از شخصیت‌های موفق موسیقی کشور هستند و نگاهی کاملا تخصصی و حرفه‌ای به آثار گروه‌های شرکت کننده داشتند.

گروه کر موسیقی آوای ماهان در عرصه آواز جمعی فعالیت می‌کند. این گروه از سال ۱۳۸۶ تشکیل شده است و با اینکه عمر چندان طولانی در عرصه موسیقی ندارد، در جشنواره موسیقی فجر سال ۱۳۹۰ رتبه دوم جشنواره را کسب کرده و همچنین در جشنواره شمسه هم بعنوان گروه برگزیده انتخاب شده است.

این گروه چند اجرا در تالار رودکی داشته و در جشنواره استانبول هم بعنوان تنها گروه ایرانی شرکت کرده است.

نیما فلاحی، محمد حقیقی، مانلی خوشبایی، یاشار کاظمی، پرنیان روحانی، سحر استامبولچی، سعیده عبدالله، رابعه فشارکی، علیرضا بهروز، سینا کاظمینی، شایان عدالت منش، پیام حسینی، بهزاد مظهری، آزاده اسدی، مونا ایقانی و نگار رزاق‌زاده خوانندگان گروه موسیقی آوای ماهان هستند. این گروه بدون ساز و بصورت آکاپلا فعالیت دارد.

سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام//