به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی‌و‌سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، متن پیام معاون امور هنری به شرح زیر است:

"اگر تئاتر هر ملتی، نمایش‌گر فرهنگ هم‌روزگار آن تفسیر شود، تلقی درستی است. چرا که تئاتر، هنری است هم‌زاد آدمی برای ترسیم مؤلفه‌های فرهنگی به منظور روایت، توصیف و نیز نقد گفتار و رفتار فردی و اجتماعی و گاه جستجوی چهره‌ای بهتر و آرمانی از انسان و جهان.

هنری پویا و گیرا برای فضیلت جویی و کمال گرایی انسان از سویی و نمایش کج اندیشی‌‌‌ها و کجروی‌های آدمی از سوی دیگر. و این ملموس‌ترین و اصلی‌ترین کارکرد هنر تئاتر است که متنی عمیق و پیراسته با بازی مؤثر و بایسته و مخاطبانی فهیم و شایسته شرایط تحقق آن را مهیّا می‌سازد.

از این رو، دیدار و رویارویی فعالان هنر تئاتر و بازنگری آثار هنری شاخص، فرصتی مغتنم و ارزشمند است. برگزاری جشنواره‌‌ تئاتر فجر، مجال شکل‌گیری جریان هماهنگ و زنده‌ای است که سلایق متنوع هنری و نگرش‌های متفاوت را در عین حفظ روحیه‌‌ رقابت به نمایش می‌گذارد. از برکات دهه فجر انقلاب اسلامی، توجه به هنری دیرینه است که مشعل فروزان آن نسل به نسل و دست به دست منتقل گردیده و اینک در «سی و سومین دوره‌‌ برگزاری جشنواره‌‌ تئاتر فجر»، در سطح و گستره‌‌ای بین‌المللی، پرفروغ‌تر از گذشته می‌درخشد و پیام صلح، دوستی و معنویت را با بیان هنری به مخاطب فرهیخته خود می‌رساند.

تلاش ارزشمند هنرمندان عزیز وفعالان حاضر در این رویداد با شکوه را ارج می‌نهم و تعالی فعالیت‌های هنری به ویژه تئاتر کشور را با فعلیت بخشی به همه امکانات و ظرفیت‌های آن آرزومندم."

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر با دبیری اردشیر صالح‌پور از یکم تا 12 بهمن ماه ۹۳ برگزار می‌شود.