سرویس سینمایی هنرآنلاین ؛ محمد سریر رئیس مجمع و عضو هیات مدیره خانه سینما درباره موقعیت اکران فیلم‌های گروه "هنر و تجربه" به هنرآنلاین، گفت: هر اتفاقی که به موفقیت اکران فیلم‌ها کمک کند به نفع سینما خواهد بود.

سریر درباره اکران نشدن چند فیلم در "گروه هنر و تجربه" بیان کرد: بعضی مشکلات در گروه اکران فیلم‌ها پیش می‌آید که به مرور زمان حل خواهد شد. در طول مدتی که سینما با بحران‌های زیادی روبرو بوده، تنها صبر برای حل مشکلات در این عرصه جواب داده است. معتقدم که باید منتظر ماند تا موقعیت سینما کم‌کم بهبود یابد.

وی در ادامه بیان کرد: هنوز چند ماه از نمایش فیلم‌ها در "گروه هنر و تجربه"، می‌گذرد، باید زمان بیشتری برای سنجیدن این گروه از اکران فیلم‌ها بدهیم و بعد از یک سال، نتیجه اکران فیلم‌ها در این گروه را بررسی کنیم.

سریر گفت: اتفاقاتی که دراکران فیلم‌های گروه هنر و تجربه رخ می‌دهد، اتفاقات طبیعی است. به هر حال ادامه نمایش این فیلم‌ها در این گروه، قطعا به نفع سینما خواهد بود.

فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس و رئیس هیات مدیره خانه سینما نیز درباره اکران فیلم‌ها در گروه "هنر و تجربه" به هنرآنلاین، گفت: در شرایط معمولی اکران فیلم‌ها درسینمای ایران محدود است و وقتی برای اکران فیلم‌های خاص باقی نمی‌ماند. به هر حال ظرفیت تولیدات سینمای ایران به اندازه بخش نمایش فیلم‌ها در طول اکران نیست. همچنان با کمبود سالن سینما و صندلی‌ها روبرو هستیم. بنابراین اکثر سینما‌ها مایل هستند فیلم‌هایی را که با فروش متعارف و بالا روبرو خواهند شد اکران عمومی کنند و طبق معمول فیلم‌هایی که جنبه هنری دارند، از چرخه اکران کنار می‌مانند.

وی در ادامه بیان کرد: جریان راه‌اندازی "گروه هنر و تجربه" به فیلم‌هایی کمک می‌کند که در شرایط معمولی شانسی برای اکران ندارند و سینمای‌های نمایش دهند این گروه از فیلم‌ها محدود هستند.

توحیدی در ادامه گفت: از زمانی که این برنامه راه افتاده و پیش رفته است، متوجه شدیم که این فیلم‌ها هم مخاطبان معین و خاص خود را دارند و حتی ارزش این را دارند که سالن‌های نمایش بیشتری به این فیلم‌ها اختصاص داشته باشد، حتی این گروه از فیلم‌ها قابلیت حضور در چرخه اکران فروش را دارند. از این جهت تداوم این برنامه بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

رئیس هیات مدیره خانه سینما در ادامه بیان کرد: گرفتاری‌های کوچک این جریان را نباید پررنگ جلوه داد، چرا که به نفع سینمای ایران نیست که به این موضوعات بپردازیم.

توحیدی در پایان با ابراز امیدواری برای اکران مجدد چند فیلم حاشیه‌دار در این گروه بیان کرد: با رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیقی که گروه "هنر و تجربه" تا کنون انجام داده است، قطعا مشکلات اکران چند فیلم رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ صبا شادور